תפריט נגישות

סרן יצחק יצחקי ז"ל

יצחק יצחקי
בן 31 בנפלו
בן דבורה ואברהם
נולד בירושלים
בי"ז באלול תרצ"ו, 4/9/1936
התגורר בתל אביב
שרת בחיל השריון ר"מ משתלמים 19
נפל בקרב
בכ"ח באייר תשכ"ז, 7/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: ביר גפגפה
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אשה ושלושה ילדים

קורות חיים

יצחק, בן אברהם ודבורה נולד ביום י"ז באלול תרצ"ו (4.9.1936) בירושלים. המשפחה, שבאה לארץ מיד לאחר מלחמת-העולם הראשונה, עברה לתל-אביב בשנת 1942 בגלל מצבם של עסקי-האב שנחלשו ויצחק התחיל ללמוד בבית-הספר היסודי בית-החינוך ג'. בילדותו ספג בביתו את אווירת ה"הגנה" והפלמ"ח, כיון שאחיו ושלוש האחיות השתייכו להם והשתתפו במלחמת-הקוממיות. אחרי שסיים את לימודיו היסודיים התחיל לבקר בשיעורי-הערב בבית-הספר המקצועי "עמל" ושם למד את מקצועו. היה מסגר-רתך לאינסטלציה כבדה. היה פעיל בתנועת "הנוער העובד" והטיולים והמסעות בכל רחבי-הארץ מטעם התנועה התחבבו עליו מאד. כן השתייך לאגודת יורדי-הים "זבולון", שעל שפת הירקון בתל-אביב, מפני שנמשך לים ושאף להצטרף לחיל-הים בהגיעו לגיוס.

תחביבו היה ספורט - ובעיקר כדורגל. כמו כן אהב לקרוא ספרות צבאית ובנושא זה היו לו ספרים רבים שרכש לעצמו. היה מעוניין אף בתולדות היישוב היהודי בארץ. בגיל י"ז ומחצה גויס לצה"ל ולמרות רצונו ושאיפתו שובץ ביחידת חיל - הרגלים והשתייך ל"גולני". לאחר תקופת הטירונות עבר קורס מ"כ ולאחר-מכן נשלח לקורס קציני חיל-הרגלים, אותו סיים בהצלחה. לאחר פעולה ענפה בתפקידים שונים השתחרר מצה"ל אך לחתום לשירות-קבע לא רצה ומיד לאחר השחרור התחיל לעבוד במפעל הברום של ים-המלח. שם עבד כשש שנים כמסגר מעולה וכמנהל עבודה. באותה תקופה התגורר עם משפחתו בבאר-שבע; ובערבים למד והשתלם מבחינה מקצועית מטעם המפעל והתכונן גם לבחינות הבגרות. בשנתיים האחרונות עבד במפעלי הנייר בחדרה כקבלן לעבודות-הרחבה במפעל. תקופה קצרה לאחר השחרור פרצה מערכת-סיני ויצחק השתתף כאיש-מילואים בחטיבה משוריינת אשר בה נשאר עד יום מותו. בינתיים עלה לדרגת סגן והמשיך לעבור קורסים שונים של השתלמויות.

בשנים האחרונות שימש בתפקיד מפקד מחלקה ומספרים עליו כי היה דמות מחנכת למופת. בפרוץ מלחמת ששת הימים שוב נקרא לדגל וביום השלישי לקרבותיה, הוא כ"ח באייר תשכ"ז (7.6.1967), נפל בקרב שנערך ליד ביר-גפגפה אשר בסיני, כאשר פגז פגע פגיעה ישירה בזחל"ם שלו והוא אז מתקדם בראש פלוגתו אשר נעה בכניסה לביר גפגפה. הניח אשה ושלושה ילדים והצעיר שבהם היה כבן חדשים מספר. הובא לקבורה בבית-הקברות הצבאי בבארי ולאחר זמן הועבר למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית שאול. כדי לציין את מסירותו בשירותו הצבאי הועלה לדרגת סרן לאחר, נפלו. בספר "על במותיך חלל" בהוצאת חברים לנשק הובאו תולדותיו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה