תפריט נגישות

סמל אסף קלנג ז"ל

אסף קלנג
בן 20 בנפלו
בן מיכל ושמואל חיים
נולד בירושלים
בל' באב תשנ"ז, 2/9/1997
התגורר במודיעין
התגייס ב-3.11.2016
שרת בגבעתי - תש"ח גדוד צבר
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ז בטבת תשע"ח, 3/1/2018
מקום קבורה: מודיעין
חלקה: 1, שורה: 3, קבר: 5.
הותיר: הורים, אח ואחות- נעם ושחר

קורות חיים

אסף , נולד למיכל ושמוליק קלנג בירושלים, ביום שלישי ל׳ מנחם אב התשנ״ז (2.9.1997), והוא אח בכור לנעם ושחר.

איש הספר, בן תורה ונפש ויד של אומן. כבר בילדותו אהב את הקריאה, הצמא לידע בנושאים רבים והתחבר לעולם האמנות בציור ורישום.

גדל, למד והתחנך במודיעין. למד ביישוב בבית הספר היסודי "נתיב זבולון", ובחטיבת הביניים עבר ללמוד בישיבת "נחשון" במושב נחם. בתיכון הצטרף לישיבה התיכונית במודיעין, ישיבת בני עקיבא לפיד "תורת נחום". לקראת הגיוס החליט להצטרף לישיבת ההסדר "מעלות יעקב" בעיר מעלות, שם עיצב את דמותו התורנית כבן תורה, איש מידות ומוסר. במסגרת לימודי הישיבה , חבריו מספרים על ההכנה לגיוס שכלל אימונים מפרכים של כושר גופני בכדי להגיע לצבא בכושר המירבי.

מגיל צעיר היה חובב קריאה מושבע, תמיד היה ספר לצידו. בנוסף להיותו תלמיד טוב, בתיכון גילה את האמנות ואת כישרונו הרב בציור ומאז לא הפסיק לצייר. חבריו לישיבה מספרים שמחברותיו היו מלאות חציין בתוכן לימודי וחציין בציורים וברישומים. גם בתקופה בה למד בישיבת ההסדר במעלות, המחברות בהן סיכם את השיעורים היו מלאות ועשירות בציורים ואיורים בעיפרון.

אסף, ילד שמח ומעט ציני שהתאפיין ביכולת להתחבר לאנשים בקלות, נהג לשתף את בני משפחתו בכל חוויותיו, "הוא היה הרעש בבית... אחראי לצחוקים ולשטויות ומלא סיפורים על כל דבר", סיפרו. היה אח מדהים לנעם אחיו ולשחר אחותו. עם נעם, הקטן ממנו בשנתיים, חלק תחומי עניין משותפים הלקוחים בעיקר מעולם הפנטזיה והגיימינג ובין השניים נוצרו קשרי חברות עמוקים על אף השוני ביניהם. את שחר, הקטנה ממנו בשש שנים, נהג להקניט ברַכּוּת, כדי להביע את אהבתו הרבה אליה. כך כתבה שחר: "איך בכיתי לידך אחרי מבחן רע או יום גרוע, ואיך חיכיתי שתרים אותי בחיבוק כל פעם שאתה חוזר... לימדת אותי, או לפחות ניסית ללמד אותי, קרב מגע".

אסף היה ילד מוכשר, חכם ודעתן. "מאוד לא שבלוני. היה לו מה להגיד על כל דבר", מספרים הוריו. לפעמים אפילו אהב לייצג דעה לא לו, רק לשם הוויכוח, ובסופו של דבר הצליח לשכנע את מאזיניו בצדקתו.

אסף היה אוטודידקט, בעל ידע כללי רחב והתעניין במגוון תחומי עניין, לעיתים אף מנוגדים. מצד אחד שיחק והעביר משחקי תפקידים, אהב לקרוא ספרי מדע בדיוני ופנטזיה, ומצד שני האזין לפודקאסטים בנושא כלכלה, קרא ספרי הגות והתעניין בעיצוב גרפי. כשהתלבט לגבי התחום בו יעסוק בבגרותו – נושא שהעסיק אותו רבות - חשב על אדריכלות או כלכלה. במקביל, כבר בכיתה י"א חשב על גיוסו הצבאי והצטרף לקבוצת כושר קרבי במודיעין.

במרץ 2017, אחרי שנה וחצי של לימודים, התגייס לצה"ל. הוא שירת בחיל הרגלים כלוחם בגדוד "צבר" של חטיבת "גבעתי". במהלך שירותו הוכשר כ"נגביסט" (מפעיל מקלע "נגב"). בעת שירותו בקו בחברון נחשף למורכבות החיים, והרגיש שהוא עובר תקופה מלאה בעשייה ובתרומה. על הצמא שלו ללימודים ולידע מספרים חבריו שגם אחרי שעות רבות של שמירה היה תמיד צריך כמה דקות קריאה כדי לסיים את היום.

רב-טוראי אסף קלנג נפל בעת מילוי תפקידו ביום י"ז בטבת תשע"ח (3.1.2018). בן עשרים בנפלו. הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין במודיעין. הותיר אחריו הורים, אח ואחות.

לאחר נפילתו הועלה לדרגת סמל.

חיבוקו החם והחזק, חום ליבו ודיבורו השוטף והחכם חסר לנו בכל רגע.

על מצבתו כתבו אוהביו:

"בן יקר ואח אהוב, הוא נשאר בן עשרים

היה ואינו ובכל זאת ישנו"

אסף הועלה בדרגה לאחר מותו, לדרגת סמל.

אסף מונצח בבית יד לבנים במודיעין, וכן באתר הנצחת הבוגרים של ישיבת ההסדר במעלות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה