תפריט נגישות

סגן יאיר נבנצאל ז"ל

יאיר נבנצאל
בן 22 בנפלו
בן עדינה ומנחם
נולד בפתח תקוה
בו' באב תשל"ט, 29/7/1979
התגורר בנוה צוף
התגייס ב-17.6.1998
שרת בחיל שלישות גד' 5114, חיל הקשר והתקשוב
נפל בפעולת איבה
בכ"ה באייר תשס"א, 18/5/2001
מקום נפילה: סמוך לנוה צוף
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
חלקה: 6, שורה: 5, קבר: 9.
הותיר: הורים, שני אחים - צחי ויואב ואחות - יעל

קורות חיים

סגן יאיר נבנצאל הי"ד בן עדינה ומנחם. נולד ביום ו' באב תשל"ט, (29.7.79) בפתח תקוה. אח לצחי, יואב ויעל. כשהיה בן שמונה חודשים עברה המשפחה לנוה-צוף (חלמיש), מתוך רצון לחזק את הישוב היהודי בשומרון. בנוה-צוף ספג את אהבתו לארצו וגיבש את השקפת עולמו חדורת האמונה.

יאיר למד בבית ספר ממלכתי-דתי בנווה-צוף והמשיך לחטיבת ביניים ב"קרית יעקב הרצוג" בכפר סבא. את לימודיו התיכוניים סיים ב"מדרשיית נעם" בפרדס חנה, במחזור מ"ט. במהלך לימודיו, היה חניך בתנועת בני-עקיבא, ולאחר מכן מדריך בתנועה, בסניפים באור עקיבא ובנווה-צוף.

יאיר החליט להמשיך את דרכו בישיבת ההסדר 'הגולן' שבחיספין, מתוך כוונה לבנות אישיות תורנית, אשר לימים תתעתד לפקד ולהנהיג בצה"ל.

יאיר הרשים בקומתו התמירה ובעוצמתו המרשימה. הוא ניחן בטוב לב, עדינות ואנושיות מרובה, שהיתה שזורה תמיד בחיוך חם ובפנים מאירות. הוא היה אדם ישר, זוכר טובה ומודה על האמת. הנחישות, האמונה והבטחון בדרכו, שולבו תמיד יד ביד בעדינות נפש, נועם הליכות, עוז וענווה.

חברות אמת פיעמה בלבו של יאיר, והוא נקשר בעבותות אהבה לחבריו, ונמצא תמיד מוקף בהם. ועל כך כותב אחד מחבריו הטובים: "...יאיר היה בעל לב טוב, אשר רוחבו ועומקו ניכרו בכל אשר נגע. אהבתו לא היתה סמויה מן העין, שרויה בחביון לב, אלא אהבה המלווה בשפע נתינה של הנמצא בידו, השזורה תמיד בחיוך חם ופנים מאירות... חברות האמת שפיעמה בלבו ונחרטה בנפשו, הסתעפה לרוך המבט ולעומק ההקשבה..."

יאיר אהב את ארצו מולדתו, ארץ ישראל. אהבה זו באה לידי ביטוי בטיוליו הרבים בכל זמן פנוי. הוא הכיר בה כמעט כל כביש, מסלול ונחל, ורגליו ידעו את רגבי אדמתה. בשביליה הלך בזקיפות קומה, תמיד צעד בראש ומוביל בגאון, כמו אומר: "זהו ביתי".

בחודש אלול תשנ"ז החל יאיר, כאמור, את לימודיו בישיבת ההסדר "הגולן" שבחיספין, ובמהלך לימודים אלו, התגייס יאיר לצה"ל. בחודש ניסן תשנ"ט (מרס 1999), בתום השלב הראשון של לימודים בישיבה, החל יאיר את מסלול הלוחם בחטיבת גבעתי. לאחר סיום מסלול הלוחם, חזר לישיבה לתקופת לימוד בת מספר חודשים, עד ליציאתו לקורס קצינים. בחודש אדר תשס"א (מרס 2001) סיים את הקורס, הוסמך כקצין ושובץ בגדוד קשר ללוחמה אלקטרונית.

סיפר מפקדו של יאיר, סא"ל ניסים: "יאיר היווה דוגמה ומופת לפקודיו במסירות הרבה שגילה ובהשקעה הניכרת בעבודתו. כבר עם הגעתו ליחידה ניכרו בו נועם הליכותיו וענוונותו. הוא התמודד עם מערך ומקצוע, שהיו חדשים לו, בצורה רצינית וראויה לציון, והעלה רעיונות רבים לשיפור וקידום מערך כוח-האדם ביחידה... יאיר הביא איתו רוח חדשה ושמחת חיים למחלקת השלישות. הוא התחבב על עמיתיו, והיווה אוזן קשבת לחיילים שפנו אליו, תוך שהוא נוסך ביטחון בקרבם".

בערש"ק פרשת "בהר-בחוקתי" בכ"ה באייר תשס"א (18.5.2001) נפל יאיר בפיגוע חבלני סמוך לנווה-צוף. הוא נורה למוות בידי מחבלים בדרך ליישוב שבו גדל וכה אהב, בכביש המתפתל ועולה גבעות ארץ קדם, עת אשר שמש החלה נוטה מפני ערב, וחול נשא פניו לקבל שבת קודש, נרעשו שמיים וזעקה ארץ...

"ואהבת את ה' אלוקיך... בכל נפשך... ובלכתך בדרך"

בן עשרים ושתיים היה יאיר בנפלו. לאחר מותו הועלה לדרגת סגן. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי "סגולה" בפתח תקוה. הותיר אחריו הורים, שני אחים ואחות.

להנצחת זכרו של יאיר, הוכנס ספר תורה למנין "ותיקין" בישיבת ההסדר "ישיבת הגולן" בחיספין, שם למד.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה