תפריט נגישות

רב"ט מרדכי מוטי רדעי ז"ל

מרדכי רדעי
בן 19 בנפלו
בן שולמית וחיים
נולד בראשון לציון
בי"א באדר תש"י, 28/2/1950
התגורר בראשון לציון
התגייס ב-3.11.1968
שרת בחיל השריון, חיל הנדסה גד' חה"נ אוג' 271
נפל בפעילות מבצעית
בב' בטבת תש"ל, 10/12/1969
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: ראשון לציון
הותיר: הורים ומשפחה כואבת

קורות חיים

בן חיים ושולמית. נולד ביום י"א באדר תש"י (28.2.1950) בראשון-לציון. למד בבית-הספר היסודי "ישורון" והמשיך את לימודיו התיכוניים בגימנסיה הריאלית שבעירו, סיים את לימודיו במגמה ביולוגית עם תעודת בגרות בהצלחה ושאף ללמוד רפואה לאחר שחרורו מצה"ל.

הוא היה ספורטאי מחונן ובמיוחד הצטיין בריצות-שדה ארוכות. הוא היה גם שחקן כדורגל בקבוצת הנערים של "הפועל" ראשון-לציון, אחרי כן הצטרף לקבוצת-הבוגרים. היה לו רצון עז להתקדם, ללמוד ולהוסיף דעת. הוא ידע להגשים כל רעיון שהגה ושום דבר לא עמד בפני רצונו.

מרדכי ניחן בכישרון ובחוש מוזיקלי נדיר שבא לידי ביטוי בנגינתו על חליל - חלילית ללא תווים וללא לימוד נגינה ידע לחלל את מנגינתו של כל שיר.

מרדכי היה מאוד חברותי, לבבי, הומני בגישתו לזולת ורצונו לעזור למי שניתן הורגש תמיד, ביתו הפך להיות מרכז חברתי וחבריו, שהתקבצו שם, הרגישו עצמם כמו בביתם. חוש ההומור היוצא דופן שלו הוסיף הרבה לאווירה החיובית שהיתה לכל מי ששהה במחיצתו.

נתינת מרדכי מעצמו היתה עצומה - בפרוץ מלחמת ששת הימים התנדב (עוד בטרם גיוסו) בבית החולים "אסף הרופא" בקבלת פצועים ובכל הדרוש.

מרדכי גויס לצה"ל בנובמבר 1968 והוצב לחיל-ההנדסה. אחרי הטירונות יצא לקורס מ"כים ועמד בו בהצטיינות. אחרי כן נשלח לקורס מש"קים. ביום א' בטבת תש"ל (10.12.1969), נפל מרדכי בהפגזת האויב באזור התעלה והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות בראשון-לציון.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה