תפריט נגישות

סמל אברהם בוזגלו ז"ל

אברהם בוזגלו
בן 20 בנפלו
בן פורטונה ואליעזר
נולד בזכריה
בט' באדר תשי"ג, 24/2/1953
התגורר בזכריה
התגייס ב-8.8.1972
שרת בחיל השריון חט' 7, גד' 75
נפל בקרב
בי"ג בתשרי תשל"ד, 9/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: בוקעתא
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ה, חלקה: 2, שורה: 02, קבר: 13.
הותיר: אם, שני אחים ואחות

קורות חיים

אברהם (אבי), בן פורטונה ואליעזר, נולד ביום ט' באדר תשי"ג (24.2.1953) במושב זכריה, ולמד בבית-הספר היסודי "שריגים" ובבית-הספר החקלאי "עיינות", וסיים את לימודיו בבית-הספר החקלאי "מקוה ישראל". הוא היה תלמיד חרוץ ושקדן, פעלתני ועירני. הוא ידע להתמיד ועבד ללא לאות בענפי החקלאות השונים בבית-הספר, והיה גאה מאוד על הירקות שגידל. הוא היה חובב שירה ואף כתב מפעם לפעם דברי שיר.

אבי חונך, לכבד כל אדם ולנהוג בנימוס במבוגרים ממנו. הוא היה חייכן ובעל מזג טוב, שמח בחלקו ולא נפל ברוחו גם בשעות קשות. הוא היה בן נאמן ומסור להוריו ודואג למשפחתו והקדיש זמן רב לעזרה לאחיו ואף סייע בחינוכם.

אברהם גויס לצה"ל בתחילת אוגוסט 1972 והוצב לחיל השריון. לאחר סיום הטירונות השתלם בקורס למש"קי סיור והיה לסייר-שריון. הוא היה חייל אחראי ומסור ושימש דוגמה לחבריו במזגו הטוב ובצייתנותו. אמנם היה שובב ועליז, אך ידע גם להיות רציני, לעמוד על דעתו ולהילחם על צדקתו.

ביום י"ג בתשרי תשל"ד (9.10.1973), נהרג אברהם בבוקעתא שברמת-הגולן, כאשר נתקלה יחידתו במארב של מרנ"טים ("בזוקות"). תחילה נחשב לנעדר. לימים זוהתה גופתו והוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בהר-הרצל בירושלים.

השאיר אחריו אם, שני אחים ואחות.

לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל. במכתב תנחומים למשפחה השכולה, כתב מפקדו: "אברהם מילא את תפקידו בצורה הראויה לציון מיוחד, תוך הקרבה וחירוף נפש בקרב".

בני משפחתו תרמו לזכרו ספר תורה לבית-הכנסת במושב זכריה; בית-הספר "עיינות" הציב יד-זיכרון לזכר בוגריו שנפלו במלחמת יום-הכיפורים, ואברהם בתוכם.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה