תפריט נגישות

נצ"מ ברוך מזרחי ז"ל

ברוך מזרחי
בן 47 בנפלו
בן מרים וחיים
נולד בכ"ב באב תשכ"ז, 28/8/1967
התגורר במודיעין
שרת במשטרת ישראל
נפל בעת שירותו
בי"ד בניסן תשע"ד, 14/4/2014
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ב, חלקה: 12, שורה: 6, קבר: 4.
הותיר: אישה, אם, שתי בנות: שרון ועינב, שלושה בנים: איתי, נדב ויובל ואחות

קורות חיים

בנם של מרים (מרי) וחיים. ברוך נולד ביום כ"ב באב תשכ"ז (28.8.1967) בתל אביב. אחיה הצעיר של אסתר.

ברוך נולד בתל אביב, גדל והתחנך בבת ים. בתום לימודיו התגייס לצבא. הוא שירת בצה"ל במשך עשרים וחמש שנים במגוון תפקידים מבצעיים וטכנולוגיים, הן כחייל סדיר והן כאיש צבא קבע. תפקידו האחרון, בדרגת סגן-אלוף, היה ביחידת מודיעין מסווגת.

בתקופת שירותו הצבאי נישא ברוך להדס ובמהלך השנים נולדו שתי בנותיהם: שרון ב-2001 ועינב ב-2003, ושלושת בניהם: איתי ב-2005, נדב ב-2008 ויובל ב-2011. מאז 1999 התגוררה המשפחה בשכונת משואה במודיעין. הוא היה אבא מסור ומקסים, שעל אף שפע עיסוקיו תמיד מצא זמן להיות עם הילדים. אשתו העידה שברוך היווה דוגמה אישית, הטיף ליושר ולהתמדה וחינך את הילדים לאהבת המדינה והאדם.

רן, שכן ותיק של המשפחה, סיפר עליו כי "ברוך אדם צנוע. הוא היה איש משפחה למופת, אבא נהדר... זו משפחה למופת". חברת המשפחה תיארה את ברוך כאיש חזק, דיסקרטי ושקט, "מלח הארץ", אך גם איש ביישן וצנוע.

ביוני 2011 עבר ברוך לשרת במשטרת ישראל. מאז הוא שימש ראש מדור טכנולוגיות ביחידת הסיגינט (ליקוט מידע באמצעות אותות), בחטיבת המודיעין באגף החקירות והמודיעין במטה הארצי של משטרת ישראל. הוא היה שותף משמעותי בעיצוב חטיבת הסיגינט ובבניית מערך כוח האדם בתחום הטכנולוגיה המבצעית במשטרה. עמיתיו סיפרו שהיה הקצין שהחל לבנות את היחידה החדשה, אשר מאפשרת למשטרה לפענח מידע מודיעיני מוכמן, תוך בניית מערך מודיעיני באמצעות המחשב ברחבי הארץ. לדברי ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, ברוך היה אחד האנשים המוכשרים בתחומו בכל הקשור למערך המחשוב בארגון. "הוא התמחה בעיקר בכל הקשור לליקוט המידע מן האוויר ואִפשר לנו להתייעל באפיקים נוספים", סיפר. עוד נאמר עליו כי "בצנעה ובחשאיות תרם תרומה ניכרת למאבקה של משטרת ישראל בפשיעה החמורה והמאורגנת ובפשיעת הסייבר על סוגיה".

מעבר לתפקידיו הרשמיים, הוביל ברוך פרויקטים רבים בתחום התמחותו, הטביע חותמו במגוון רחב מאוד של תהליכים ותרם תרומה רבת ערך למשטרת ישראל ולאזרחי מדינת ישראל. חבריו למשטרה מעידים כי "התנדב לכל משימה במסירות ובאמונה, היווה אוזן קשבת לפקודיו, לעמיתיו ולמפקדיו ונוכחותו הייתה מורגשת עד מאוד". ברוך אהב את המדינה בלי טיפה של ציניות והקדיש לה את כל חייו. הוא בלט והוערך כקצין מקצועי וחרוץ, בעל מוטיבציה גבוהה שהצליח להוביל ולרתום את פקודיו להצלחה בעמידה ביעדי המשטרה וזאת בצניעות האופיינית לו, בגישה שירותית, בתבונה ובבטחה.

ביום האירוע עשו את דרכם בני משפחת מזרחי ליישוב היהודי בחברון כדי לחגוג שם את חג הפסח. בסביבות השעה 18:00 בוצע ירי לעבר שלושה כלי רכב שנסעו מכיוון מחסום תרקומיא-אידנא לכיוון חברון בכביש 35, בהם הרכב שבו נסע ברוך יחד עם רעייתו וחמשת ילדיהם. ברוך נפצע אנושות ולאחר ניסיונות החייאה קבעו פרמדיקים וחובשים של מגן דוד אדום את מותו. אשתו הדס נפצעה מהירי בפלג גופה העליון, כן נפצע ילד בן תשע שהיה ברכב סמוך.

סגן-ניצב ברוך מזרחי נפל בפיגוע חבלני בציר תרקומיא ביום י"ד בניסן, ערב פסח תשע"ד (14.4.2014). בן ארבעים ושש היה בנפלו. הוא נטמן בחלקה המשטרתית בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, ירושלים. הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים, אם ואחות.

לאחר נפילתו הועלה לדרגת ניצב-משנה.

בהלווייתו השתתפו לצד בני המשפחה והחברים הרבים השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', המפקח הכללי של משטרת ישראל רב-ניצב יוחנן דנינו, קציני משטרה בכירים, שוטרים וחיילים.

ספדה אלמנתו, הדס: "במקום להזדקן יחד וליהנות מחילופי עונה, בשריקת כדור איבדתי את אהבת חיי. נשאר רק כאב שקשה לרפא. הילדים בוכים ולא מאמינים. מי ילווה אותם לגדולה? מי ילמד אותם במסירות והתמדה? מי ייתן את הדוגמה האישית שאתה נתת גם ברגעיך האחרונים?... להתראות יקר שלי".

אחריה ספדה לברוך גיסתו, מירי: "הלכת ולא תשוב עוד... ביום שני אחר הצהריים, בדרככם לחגוג את ליל הסדר בקריית ארבע, מחבל נתעב ושפל גדע את מסלול חייך. הלב מסרב להאמין והעיניים לא מפסיקות לדמוע. הכול נראה כחלום בלהות".

ספד מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו: "ברגע אחד, בפעולת טרור רצחנית, הפכה השמחה ליגון. במשך כל חייו פעל ברוך בשירות המדינה ותרם רבות לביטחונה ולביטחון אזרחיה... בחודש יוני 2011 התגייס לשורות משטרת ישראל לתפקיד ראש מדור טכנולוגיות ביחידת הסיגינט באגף החקירות והמודיעין. ברוך האמין שבמסגרת תפקיד זה הוא יוכל לתרום מניסיונו הרב ליחידה הצעירה במשטרת ישראל במלחמה הבלתי מתפשרת בטרור ובפשיעה. את ברוך לצערנו לא נוכל להשיב אלינו אך מורשתו תישאר עמנו ותמשיך ללוות אותנו בהמשך הדרך. משטרת ישראל מצדיעה לברוך על תרומתו המשמעותית לארגון ולמדינה. לכן מצאנו לנכון, להעלותו בדרגה ולהעניק לו את דרגת הניצב-משנה לה הוא בהחלט ראוי".

ספד לברוך ניצב מני יצחקי, מפקדו: "מדובר באדם שמעבר להיותו איש מקצוע מהמעלה הראשונה, היה חבר אמיתי... זו אבדה בראש ובראשונה למשפחתו ואבדה אישית ומקצועית גדולה לאנשי היחידה והחטיבה, למשטרת ישראל ולמדינת ישראל".

ראש חטיבת מודיעין במשטרה ספד: "ברוך, ביום ראשון בערב לפני כניסת החג סיימנו יום עבודה בפרויקט חשוב. כהרגלך, דיברת בלהט, שכנעת אותי לקבל עמדתך מקצועית... כולם חשובים וכולם עוסקים בפשיעה אבל אתה הצלת חיים באופן ישיר. היית אדם יוצא דופן, שעושה דברים בשקט ובצנעה - והכול למען מדינת ישראל... היית איש משפחה למופת. גילית גבורה אנושית ותושייה יוצאת דופן... בשם המודיעין אנחנו מצדיעים לך".

הוקם דף פייסבוק, "מנציחים את ברוך מזרחי", הכולל הודעות על אזכרות, ערבי לימוד משניות לזכרו ודברי זיכרון ופרידה של חברים ובני משפחה. בתמונת הנושא של אתר ההנצחה מופיע כיתוב לזכרו שמוסיף נופך נוסף לאישיותו הייחודית: "... עד הרגע האחרון שמרת על עוצמות נפש. היה לך חיוך ביישני, תמיד שמח, אוהב, מוכשר, סקרן ומאוד ערכי. אתה נוכח בחיינו אך חסר. לא נשכח אותך אהוב שלנו, נזכור אותך לעד".

ברוך מונצח באנדרטת חללי המשטרה הניצבת במכללת המשטרה בבית שמש ובאתר ההנצחה של משטרת ישראל "גלעד לזכרם". הדס כתבה בעמוד ההנצחה: "ברוך שלי, אתה חסר בכל רגע ובכל נשימה. נושאת אותך עמי בלב וממשיכה לגדל את ילדינו הנפלאים יחד בדרך בה האמנו". ובנו איתי כתב: "אבא היקר אני מאוד מתגעגע אליך".

כן הוא מונצח באנדרטה בבית יד לבנים - מודיעין-מכבים-רעות, ובאנדרטה שהקימה העירייה במודיעין לזכרו כשנה לאחר נפילתו - "מעלה ברוך מזרחי", מעלה מדרגות בשכונת מגוריו של הנופל. אל המקום מפנה שלט, ובערוגה בצל עץ לצד המדרגות נקבעה אבן זיכרון. בראשה מובאים סמל העיר, פרטי הנופל והמילים: "איש חזון ופורץ דרך, אשר כל חייו פעל למען ביטחון המדינה ואזרחיה בתפקידים טכנו-מבצעיים בחיל המודיעין ובמשטרת ישראל".

קהילת ״צעירי הגבעה״ במודיעין, בשיתוף עם רעייתו של ברוך, מתכננים הקמת מרכז קהילתי לזכרו. כדבריהם - "הקמת מרכז קהילתי, בית כנסת והיכל הנצחה לאדם גיבור ויקר, איש של אנשים, איש של עם ישראל וארץ ישראל".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה