תפריט נגישות

סמ"ר שמשון שמשי זיידנר ז"ל

שמשון זיידנר
בן 21 בנפלו
בן מלכה וצביקה-מנחם
נולד במזור
בד' באלול תשל"ג, 1/9/1973
התגורר בראשון לציון
התגייס ב-22.3.1992
שרת בחטיבת גבעתי גדוד רותם
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ב באייר תשנ"ד, 3/5/1994
מקום נפילה: עזה
באזור רצועת עזה
מקום קבורה: ראשון לציון
הותיר: הורים, אחות - יערית, שני אחים - יניב וירון וחברה - עינת

קורות חיים

ב-1.9.1973 נולדו למלכה וצביקה זיידנר ממושב מזור תאומים, שמשון וירון. שנה אחר כך התווסף למשפחה יניב. בשנת 76' עברה המשפחה לפתח תקוה. את כיתות א'-ג' למדו התאומים בפתח תקוה, באותה תקופה נולדה אחותם, יערית. בשנת 82' שוב נדדה המשפחה והפעם לראשל"צ, שם הם נשארו עד היום.

אנחנו לא נכתוב על בית הספר כי הוא היווה חלק לא משמעותי בחייו של שמשון. שמשון למד וקרא רק מה שעניין אותו וביה"ס לא אהב את זה. בכיתה י"א עבר שמשון ללמוד בביה"ס האקסטרני "אנקורי", שם בילה שנה יפה מחייו באווירה אחרת. בשנת 90' הצטרפו התאומים ל"נוער עבודה" ונכנסו לפעילות פוליטית וחברתית. באחת הפעילויות האלה הכיר שמשון את עינת וב-10.4 היא הפכה להיות בת זוגתו ה"רשמית" ואהובתו. בשנת 91' יצא שמשון לשלושה שבועות קסומים לאירופה מטעם המשלחת של "העמותה לחינוך לדמוקרטיה ולמעורבות פעילה בחיי הקהילה".

ב-22.3.1992 התגייס שמשון לצה"ל. עד לרגע האחרון התלבט בין יחידות השדה השונות אך כשהגיע לבקו"ם החליט להתנדב לגבעתי. בתחילה איש לא האמין שיחזיק מעמד בטירונות חי"ר, אך בעזרת המון כח רצון ומוטיבציה הפך ללוחם מהשורה, סיים מסלול והספיק לשרת פעמים רבות בלבנון. ב-3.5.1984 בעת שפיטרל במוצב העגנה בעזה, נורה שמשון בידי חברו ליחידה.

שמשון נהרג יומיים לפני חתימת הסכם השלום עם הפלסטינאים, הסכם שחיכה לו כל חייו הקצרים ושכל כך שמח לקראתו. הוא ההרוג האחרון שלפני השלום שכל-כך ייחל לו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה