תפריט נגישות

סמל פלטיאל שילון ז"ל

פלטיאל שילון
בן 21 בנפלו
בן שושנה וצבי
נולד בקנדה
בכ"ב באלול תשל"ב, 1/9/1972
התגורר בירושלים
התגייס ב-נובמבר 1990
שרת בחיל כללי ימ"ל צבאי 1029
נפל בעת שירותו
בז' בחשוון תשנ"ד, 22/10/1993
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 12, שורה: 07, קבר: 04.
הותיר: הורים ואחות - אביבה

קורות חיים

בן שושנה וצבי. נולד ביום כ"ב באלול תשל"ב (1.9.1972) במונטריאול, קנדה, אח צעיר לאביבה. פלטיאל החל את לימודיו בקנדה ועלה לארץ עם משפחתו בגיל חמש. המשפחה השתקעה בגבעת זאב, שם סיים פלטיאל את בית-הספר היסודי. את לימודי התיכון רכש בבית-הספר "דנמרק" בירושלים במגמה העיונית ולאחר סיום כיתה י' עבד לפרנסתו עד לגיוס. במהלך תקופה זו גם נסע לטיול ולביקור קרובים בקנדה.

פלטיאל התגייס לצה"ל בנובמבר 1990 ולאחר הטירונות שירת בנציגות של המינהל האזרחי בבית סחור. הוא שאף להגיע לקורס קצינים ויחידתו שלחה אותו תחילה לבית-הספר הצבאי לממשל בצריפין, שבסיומו הוסמך כמש"ק ממשל. פלטיאל שירת בבית הדפוס של המינהל האזרחי וכמש"ק תחזוקה ביחידה. חבריו לשירות סיפרו שפלטיאל היה אדם חברותי ושמח בדרך כלל, "הוא מאוד אהב את הצבא... הצבא נתן לו קביעות ואנשים שאהבו אותו, ורבים אהבו אותו". מפקדיו ציינו כי ביצע את תפקידיו בצורה טובה, הפגין מוטיבציה ואחריות והיה בעל יוזמה ומקובל בקרב חבריו. פלטיאל תכנן להשלים את בחינות הבגרות וללמוד משפטים לאחר שחרורו.

סמל פלטיאל שילון נפל בעת שירותו, שבוע לפני מועד השחרור, ביום ז' בחשוון תשנ"ד (22.10.1993). בן עשרים ואחת היה בנופלו. הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. הותיר אחריו הורים ואחות.

מפקד היחידה, תת-אלוף גדי זהר, כתב למשפחה: "פלטיאל היה חייל אשר ביצע את כל המשימות שהוטלו עליו באחריות, מסירות ורצינות ותוך גילוי מוסר עבודה גבוה. פלטיאל היה חייל חברותי ואהוב על מפקדיו ועל כל החיילים ביחידה. בשמי ובשם כל מפקדי וחיילי היחידה הנני מביע את צערי והשתתפותי באבלכם".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה