תפריט נגישות

סגן חנן חננאל בר-און בנימין ז"ל

חנן בר-און
בן 24 בנפלו
בן אסתר ואליהו
נולד בירושלים
בכ"ב באייר תשי"ט, 30/5/1959
התגורר בראשון לציון
התגייס ב-אוגוסט 1977
שרת בחיל המודיעין מחב"מ
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ט באייר תשמ"ג, 2/5/1983
במלחמת שלום הגליל
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 21, שורה: 10, קבר: 10.
הותיר: אשה - טלי, אם, שלושה אחים ושש אחיות

קורות חיים

בן אסתר ואליהו, נולד ביום כ"ב באייר תשי"ט (30.5.1959) בירושלים. חנן היה בן למשפחה מרובת-ילדים, שעלתה מעירק והשתקעה בירושלים. חנן גדל והתחנך בירושלים. הוא השלים את לימודיו התיכוניים במגמה הומנית בכפר הנוער הדתי "ימין-אורד" שבכרמל, בה מילא תפקיד יו"ר מועצת התלמידים בהצלחה מרובה. מגיל צעיר הוא התבלט באופיו העצמאי ובמסירותו לערכים שהאמין בהם. חנן התמיד בלימודים, אהב להתנסות ושאף להגיע לשלמות המעשה.

באוגוסט 1977 התגייס חנן לצה"ל, עבר אימוני טירונות, השתלם במקצועות כחייל בחיל-רגלים והתקדם בסולם הדרגות. באפריל 1978 הוא עלה לדרגת רב"ט. חנן נשלח לקורס ביטחון-שדה ובסוף אותה שנה עלה לדרגת סמל. תבונתו ואופיו השאפתני סייעו לחנן להמשיך ולהתקדם. באוקטובר 1979, הוא הועלה לדרגת סמ"ר, והוצע לו לשרת בצבא הקבע. הוא קיבל את ההצעה, ומאוגוסט 1980 מילא תפקידו כנגד ביחידת ביטחון-שדה. בפברואר 1981, עלה חנן לדרגת רס"ל ונשלח לקורס קצינים. הוא השלים את הקורס בהצלחה ועלה לדרגת סג"ם. מפקדיו ציינו אותו כקצין צעיר "בעל מוטיבציה המגלה נכונות ללמוד". באותו זמן התחתן ובנה ביתו בראשון לציון.

ביום י"ט באייר תשמ"ג (2.5.1983), במהלך ביקורת ביחידות צה"ל בתחום שבו פעל, איבד הנהג את השליטה על ההגה והמכונית שחנן נסע בה התהפכה. חנן נספה בתאונה, והוא בן 24 שנים.

חנן הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי בהר הרצל בירושלים. הוא השאיר אחריו אשה, אם, שלושה אחים ושש אחיות. אחרי מותו הוא הועלה לדרגת סגן.

מפקד יחידתו כתב עליו במכתב תנחומים למשפחתו: "הכרתיו מתחילת שירותו ביחידתי. הבחנתי בהכרתו בצדקת דרכו הצבאית, אשר היוותה נר לתפקידו כחייל וכקצין. הערכתי את חנן על שאיפותיו, שלא ידעו גבול".

שמו הונצח בבית-הכנסת "שארית ישראל" בירושלים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה