תפריט נגישות

רב"ט מנחם אבידר ז"ל

מנחם אבידר
בן 18 בנפלו
בן טרנז'ה וסאלם
נולד בכפר סבא
בי"ט באב תשי"ח, 5/8/1958
התגייס ב-10.5.1976
שרת בחטיבת הצנחנים גד' 890
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ג באייר תשל"ז, 10/5/1977
מקום נפילה: יריחו
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: כפר סבא
חלקה: 3, שורה: 5, קבר: 3.
הותיר: הורים ושלושה-עשר אחיות ואחים

קורות חיים

בן סאלם וטרנז'ה. נולד ביום י"ט באב תשי"ח (5.8.1958) בכפר סבא. שם עבר את שלבי חינוכו מגן ילדים, דרך בית הספר היסודי 'בן צבי' עד לבית הספר הקדם צבאי 'אונים' שבכפר סבא וסיים את לימודיו בהצלחה. מוריו אמרו עליו, שהיה תלמיד מצטיין ובעל יזמה.

מנחם חי חיי חברה עשירים. חברות וחריצות חברו יחד באישיותו. אורח דיבורו, טוב לבו וחיוכו המיוחד - אלה קנו את לב האנשים שסבבוהו, תודות לכך היו לו הרבה חברים. היה במבטו הנוקב משהו מן הביטחון המשקיף למרחקים, מן השאפתנות ומן העקשנות. למנחם היה עולם פרטי משלו, ואת רגשותיו, את חויותיו ואת מחשבותיו היה מחלק עם חברותיו ועם חבריו. הוא היה בחור שקט, מסוגר במקצת, אך תודות לחיי החברה העשירים שהיו לו, הצליח להתגבר על הרבה מכשולים בחייו.

מנחם גויס לשירות חובה בצה"ל ב-10 במאי 1976 ומיד התנדב לשרת בחיל הצנחנים, למרות שניסו לגייסו לחיל החימוש בזכות הכשרתו המקצועית הקודמת. במסגרת היחידה הוערך מנחם, על ידי מפקדיו וחבריו, כחייל טוב וחבר נאמן. התנדב לעתים קרובות לביצוע משימות קטנות וגדולות, ואף ניתן בו תמיד אמון מלא, עד שדבק בו הכינוי 'המתנדב'.

באסון התרסקות המסוק בבקעת הירדן, בכ"ג באייר תשל"ז (10.5.1977), נספה גם מנחם, וטרם מלאו לו 19 שנים. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין שבכפר סבא. השאיר אחריו הורים ושלושה עשר אחיות ואחים.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד הגדוד: "הנכם שייכים למשפחת הצנחנים המפוארת, שידעה קרבנות הרבה על מזבח ביטחון העם והארץ. מי יתן, ובזכות בנכם וחבריו הצנחנים לא נדע עוד מלחמה".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה