תפריט נגישות

סרן ערן שמיר ז"ל

הספד מפקד עוצבת הצנחנים / אל"מ בני גנץ


משפחת שמיר - הדסה, דקלה ואלישע, בני המשפחה, מפקדים וחברים, ערן יקר.

אנו עומדים כאן, בכאב רב, בלב מלא יגון ועם קושי גדול לקבל ולהפנים את העובדה כי אנו נפרדים.
כשאני מנסה לכתוב את דברי הפרידה אני מתקשה למצוא את אותן מילים שיביעו את שאני מרגיש, את שכולנו מרגישים. מחפש מילים שלא תשמענה מליצייות וזה קשה. כי אתה ערן, באמת היית כל כך גדול וכל שאגיד ישמע מליצי. ואני בעצם יודע כי כל תיאור שאבחר בו רק יקטין ממהות אישיותך המקסימה, בכל מובן שהוא.
ערן יקר. נקטפת מאיתנו במהלכו של קרב קשה. שעותיך האחרונות, כמו מרבית שנותיך, היו שעות מבחן. כל מפקד צעיר שואל את עצמו איך הוא יתפקד בזמן מבחן אמת. גם אתה, בינך לבין עצמך, ודאי שאלת זאת. ערן, אתה לא חי בשביל לדעת את התשובה, אז אני, בשם חבריך ומפקדיך, אומר לך זאת. עמדת במבחן זה בכבוד. היתה היתקלות, מוטי נפצע, זאביק נפל ואז אתה מגיע מאחור, לוקח הפיקוד, ממשיך בהסתערות ובלחימה ומנצח. ממשיך להוביל את הכח ובשלב מאוחר נפגע ביחד עם רן ונהרג. והלב דומם והשכל מתקשה להאמין כי אתה איננו.
אז אני שואל עם מה נותרנו. נותרנו עם זכרון של אדם מקסים הנותן לאישיותו הכנה והלבבית לקבוע את סגנון פיקודו. נותרנו עם זכרון של מפקד המישיר מבט לגובה העיניים, יסודי, מקצועי, מוכן ללמוד, להקשיב ולקבל ביקורת.
נותרנו עם זכרון של מפקד שעליו חשבו כשהמציאו את האימרה "תדע כל אם עבריה כי הפקידה את גורל בניה בידי מפקדים הראויים לכך".
משפחת שמיר. אנו איבדנו מפקד וחבר ואתם איבדתם בן אוהב ואהוב, אדם לתפארת. ראיתם בו את התגלמותו המשופרת של דובי האב שנפל זה מכבר. ואנחנו, ואני בראש כולם, לא הצלחנו להחזיר אותו שלם הביתה.
לא נותר לי, משפחת שמיר, אלא להתחייב. להתחייב כי נמשיך בדרכו של ערן תוך שנשאף לאימוץ הליכותיו נעימות הסבר. אני יודע שגם זה בטח נשמע בומבסטי. אבל ברירה אין והאמת צריכה להאמר. אנחנו תמיד אומרים שצריך להמשיך קדימה. אבל אתה ערן, שגדלת ללא אב שנפל אכן המשכת, עם כל הכאב ועם כל הסכנה והמחיר הנורא שאנו חשים בו עכשיו. ומכיוון שכך ערן - ממך נראה וכן נעשה - אנחנו נמשיך.
לא נמצא נחמה לעצמנו, לא נוכל לנחם אתכם, הדסה, דקלה, אלישע וכל המשפחה. נוכל להתענג על שהכרנו אותו ועל שזכינו להיות במחיצתו.
ערן, בשם המפקדים והחברים, אני נפרד ממך מלא הערכה, מלא כאב. כולם אהבו אותך וגם אני כמו כולם - אהבתיך.
נוח בשלום על משכבך, אנו ממשיכים בדרכך. יהי זכרך ברוך!

אל"מ בני גנ"ץ
מפקד עוצבת הצנחנים

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה