תפריט נגישות

דור חנן שפיר ז"ל

דור חנן שפיר
בן 30 במותו
בן מרים אסתר ויצחק
נולד בכ"ד באב תשנ"ג, 11/8/1993
התגורר במודיעין
חלל פעולת איבה
בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7/10/2023
במלחמת "חרבות ברזל"
מקום אירוע: נירים, שדות הקיבוץ - מסיבה בטבע
באזור עוטף עזה
מקום קבורה: מודיעין
הותיר: הורים, אחות ושני אחים

קורות חיים

דור חנן, בנם הבכור של מרים ואיציק שפיר, נולד בכ"ד באב תשנ"ג (11.08.1993) בפתח תקווה. אח לניצן, שחר ואופק.

גדל והתחנך במודיעין מכבים רעות. למד בבית ספר יסודי "משואת נריה". בתיכון למד בישיבת בני עקיבא לפיד "תורת נחום" והדריך בתנועת "בני עקיבא".

היה משפחתי, חבר אמת, ישר וצנוע, רודף צדק, קשוב, רגיש ותומך.

בסיום לימודיו התגייס לצה"ל, שירת כלוחם בחיל השריון ביחידת המלא"ר (מלך האריות). השתתף במבצע "צוק איתן" בקיץ 2014 וקיבל יחד עם יחידתו צל"ש מאלוף פיקוד דרום.

הוריו מספרים שדור היה גיבור, שהתמיד להתקדם ולחיות את חייו לצד פוסט טראומה "טראומת מוסר" מלחימתו ב"צוק איתן". כדברי הוריו וכל מי שהכירו, רק אנשים בעלי אמות מוסר גבוהות במיוחד עשויים ללקות בטראומת מוסר.

אחרי השחרור למד בקורס ברמנים, עבד בעבודה מועדפת באילת, שם פגש את סביון, לימים בת זוגו, וניהל ברים כגון "ג'מס" "רוזה בר" ו"ג'פטו". ב-2018 נסע לטייל בהודו, שם אסף חברים רבים לאורך הטיול.

דור התעניין והתעסק ביצירתיות ובחדשנות בכל מה שקשור בטקסטים ובאודיו. הוא למד קריינות מקצועית ב"אולפני גבע" ולאחר מכן תואר ראשון בתקשורת במסלול רדיו ויזמות ב"מכללת ספיר", אותו סיים בהצטיינות. כסטודנט, עבד כמפעיל "רדיו פוקוס" עם אסירים בכלא איילון ברמלה ועסק בשיווק במועדון ההופעות "החלוץ 33" בבאר שבע.

במהלך התואר, התמחה אצל נציב תלונות הציבור ברשות השנייה ועבד כקריין וכמגיש ברדיו "קול הנגב".

בשנים 2021 ו-2022 עבד כעורך וכמפיק תוכן וסאונד ברשת הפודקאסטים (הסכתים) "עושים היסטוריה" ובפרויקט "סיפור משפחתי", וביצע עבודות קריינות לפודקאסטים רבים. חבריו לעבודה כתבו: "אחד האנשים האהובים ביותר בצוות. חכם, מצחיק ורגיש - אלו המילים שלרוב משמשות אותנו כשאנחנו נזכרים בדור".

דור גם עבד כעצמאי והקים את "ערב זך", לקריינות ולהפקת פודקאסטים מקצועית. הוא ערך וקריין לעסקים שונים ברחבי הארץ. סיפרו לקוחותיו: "איש מקצוע מעולה, אבל קודם כול בן אדם עדין ורגיש עם לב זהב". כך דור כתב על עצמו באתר שלו dorsvoice.com: "האיש שמאחורי הקול. קריין מקצועי ומנוסה שאוהב להפיק, לכתוב וליצור תוכן סוחף. נהנה להשתמש בקול העמוק, הצלול והנעים שלי, מיכולת ההסתגלות שלי לסגנונות וטונים שונים, מירידה לפרטים של כל פרויקט תוך סיפוק הצרכים והגשמת החלומות של הפונים אלי, ומעצם למידת תחומים חדשים אותם צריך להפיק, להגיש, לערוך או ליצור מהם תכנים".

את סביון בת זוגו הכיר לראשונה כשעבד באילת לאחר השחרור, בשנת 2022 נפגשו לקפה ומאז לא נפרדו. הם עברו לגור יחד ביולי 2023 ותכננו בעתיד להתחתן. סתיו, אחותה של סביון סיפרה: "הייתה להם התאהבות סוחפת והם הרגישו מהר מאוד שמצאו נפש תאומה. הם פרחו יחד, זאת הייתה השנה הכי יפה שלהם... וביחד בנו בית חם ופתוח לכולם. ביחד הספיקו לאהוב גם את דוריס, כלבת השירות של דור".

דור אהב מאוד לבלות עם חברים. לטייל ולעשות פייסל עם חברים בכל מיני מצפים בטבע. לרקוד את החיים במסיבות טבע, לטייל בטיולי אופנועים בטבע עם חברים וגם לבנות בלגו. וכמובן אהב מאוד את כלבת השירות שלו "דוריס", עמה הספיק להיות רק חודשים ספורים. דור נשא קעקוע של אריה (יחידת מלך האריות בשריון) אוכל כריות עם חלב, המאכל האהוב עליו. וקעקוע נוסף של "Live The Moment", המוטו שלו לחיים שהשאיר כצוואה.

היה חבר נאמן, תומך ורגיש שאפשר לסמוך עליו. חברתו הטובה קארין כתבה: "היית הטוב שבטוב. הכי טוב שיש ליקום להציע. איזה מזל היה לי שהכרנו והפכנו לכל כך כל כך קרובים. מתגעגעת אלייך יותר ויותר בכל יום שעובר. תודה עליך אחי שלי, אזכור אותך תמיד".

בשנת 2023 החל להשתתף בפעילויות בעמותת "אחים לחיים", אשר שמה לה למטרה לקדם ולסייע לחיילי צה"ל שנפצעו פיזית ונפשית. בעקבות הטראומה שחווה בשירותו הצבאי, סייע להעלאת המודעות בקרב הציבור לאתגרים שמולם ניצבים הלומי קרב המתמודדים עם טראומת מוסר, ואף יזם קמפיין לעידוד הפסקת השימוש בנפצים במסגרת חגי ישראל.

כחלק מתהליך שיקומו האישי ובחירתו בחיים, יצר בקורס עריכת וידאו שבו השתתף חודש וחצי לפני הירצחו סרטון עם השיר "רוק 30" ובו קטעי וידאו ותמונות מחייו לרגל יום הולדתו השלושים. הסרטון ניתן לצפייה באתר dorsvoice.com.

בשבת, כ"ב בתשרי, שמחת תורה תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, בשעה שש וחצי בבוקר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע על ישראל.

דור וסביון השתתפו באותו ערב שבת במסיבת טבע קטנה בשם "פסיידאק" ליד קיבוץ נירים. כאשר החלה התקפת המחבלים הם הצליחו להימלט מהמקום ברכב, נסעו מספר קילומטרים והסתתרו במיגונית בצומת מעון, שם נורו. הם הצליחו לחזור לרכבם, לנסוע משם ולהתקשר למשטרה לדווח כי יש הרוגים בצומת. ההערכה היא כי דקות ספורות לאחר השעה שבע בבוקר הם נרצחו ברכבם.

באותה שבת נרצחו 17 אנשים מבאי המסיבה.

דור חנן שפיר נרצח על ידי מחבלים ביום כ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023), והוא בן 30. הובא למנוחות בבית העלמין במודיעין. הותיר אחריו הורים, שלוש אחיות, גיס ואחיינית.

על מצבתו כתבה משפחתו: "דור, בן, אח ודוד אהוב ויקר. חבר אמת, ישר וצנוע, רודף צדק, קשוב, רגיש ותומך, מתנה לאנושות שתישאר בלבנו לעד". נחקקו גם האריה האוכל כריות עם חלב והמשפט שהלך לאורו: "Live the Moment" והונחו דגמי לגו אהובים במיוחד שיצר.

משפחתו כתבה: "נתגעגע ונאהב אותך לנצח. הקול שלך דור ממשיך להדהד כאן בעולם שלנו, והנשמה שלך כאן איתנו. אתה ממשיך להשפיע עלינו בכל מה שאנחנו עושים ואנחנו ממשיכים לחיות את הרגע יחד איתך".

בנציבות תלונות הציבור ברשות השנייה, שבה התמחה דור במסגרת לימודיו, החליטו לקרוא לפרויקט הסטודנטים המתמחים "דור מתמחים" על שמו. כמו כן, הדו"ח השנתי של הנציבות לשנת 2023 וקורס דיני תקשורת נקראו על שמו.

ברשת הפודקאסטים "עושים היסטוריה" שבה עבד הוציאו פודקאסט לזכרו.

דור חלם לשלב את התשוקה שלו לכתיבת תוכן עם פילנתרופיה ותכנן להקים ערוץ יוטיוב שדרכו ישנה וייטיב עם חיים של אנשים. משפחתו וחבריו הקימו את עמותת Dors' Voice, כשם האתר שהפעיל, כדי להגשים את החלום עבורו ולזכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה