תפריט נגישות

אליהו דוד אלי קיי ז"ל

אליהו דוד קיי
בן 25 במותו
בן דבורה ואבי
נולד בדרום אפריקה
בו' בסיון תשנ"ו, 24/5/1996
התגורר במודיעין
חלל פעולת איבה
בי"ז בכסלו תשפ"ב, 21/11/2021
מקום אירוע: ירושלים - העיר העתיקה
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - גבעת שאול
הותיר: משפחה

קורות חיים

אליהו קיי, בן 26 ממודיעין, נרצח בפיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים.

אליהו קיי, יליד דרום אפריקה, עלה לבדו לישראל בשנת 2016 על מנת לשרת בצה"ל.

הוא שובץ בגדוד 202 בחטיבת הצנחנים.

בזמן שירותו הצבאי כחייל בודד, התגורר בקיבוץ בארות יצחק.

לאחר השחרור מצה"ל, אלי הצטרף לתכנית "מאהל ומגדל" של השומר החדש בקיבוץ נירים. במקביל, עבד כמדריך הסברה ברחבת הכותל המערבי.

פחות משנה לפני שנרצח משפחתו הגיעה לישראל בעקבותיו ובעקבות אחיו, ומצאה בית במודיעין.

משפחתו של אלי ביקשה שהדברים שיאמרו בלוויה יהיו דברי חיזוק לעם ישראל ולא דברי הספד.

אחיו של אלי, כתריאל, אמר: "בשמים מחכים לאלי שניים שהוא נקרא על שמם, סבא שלנו אליהו ודוד המלך, הוא ידאג לו. אנחנו כולנו בוכים ועצובים אבל אני יודע שהוא היה רוצה שנשאל, מה ישתנה בחיים שלנו אחרי שנצא מפה. תודה לכל השרים שהתקשרו ודיברו אבל הדאגה הכי גדולה שלי היא מה אנחנו נעשה כדי שזה לא יקרה שוב. מה כל אחד יעשה כדי שזכרו של אח שלי יהיה לנצח. יש מספיק אנשים שנהרגו בטרור, כל אחד צריך לשאול את עצמו איך אני הופך את הסביבה הקרובה שלו כדי שהדבר הזה לא יקרה שוב, מראש הממשלה ועד תינוק בעגלה, כל אדם צריך לעשות את השליחות שלו, אני בטוח שזה מה שאלי היה רוצה".

אחד מחברי המשפחה שספד לו סיפר: "אלי, היית קדוש בחייך, חיית חיים של שליחות ואידיאלים. היית העולה הראשון לארץ מהמשפחה, למדת בישיבה, התגייסת לצנחנים, ובחרת להעביר את האהבה שלך לירושלים דרך הדרכה בכותל. תכננת להקים בית ומשפחה בקרוב. היית קדוש במותך, נרצחת על קידוש השם. היית בדרך לכותל. אתמול הידיים שלי רעדו כשקיבלתי את התפילין שלך ונתתי אותם לאבא. הוא אמר לי כשהוא שמע בבוקר שיהודי נרצח בעיר העתיקה הוא תכנן ללכת להלוויה שלו, הוא לא ידע שזו תהיה ההלוויה של הבן שלו. היית כל כך יפה, גם כלפי חוץ, שמאיר את פניו לכולם. חיפשת את האמת ואיך לעשות טוב לעם ישראל". "השארת חלל עצום וגדול בעולם, חלל של אהבת הארץ והתורה. אלי, בעזרת השם כולנו ננסה למלא את החלל הגדול הזה, ללכת בעקבות הדוגמה האישית שנתת לכולם. קשה מאוד לעכל את חילול השם הנורא של יהודי כמוך, קדוש, שהולך בדרך לכותל ונהרג על קידוש השם. בעזרת השם נזכה שמנהיגי העם יגבירו את הקשר למדינה שלנו, לארץ שלנו", הוסיף.

אליהו קיי הובא למנוחות בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים. הוא הותיר אחריו זוג הורים ושלושה אחים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה