תפריט נגישות

סמ"ר מתן פוליבודה ז"ל

מתן פוליבודה
בן 20 בנפלו
בן שולה ואילן
נולד בכפר חיטים
בכ"ו בתשרי תשל"ז, 20/10/1976
התגורר במשמר העמק
התגייס ב-8.8.95
שרת בחיל הים קומנדו הימי
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ד בכסלו תשנ"ז, 4/12/1996
מקום נפילה: מפרץ חיפה
באזור חיפה, כרמל וגליל מערבי
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 9, שורה: 12, קבר: 2.
הותיר: הורים, שתי אחיות - דגנית ודקלה, אח - איתי וחברה

קורות חיים

בן שולה ואילן. נולד ביום כ"ו בתשרי תשל"ז (20.10.1976), בכפר חיטים. מתן נולד כבן שלישי במשפחת פוליבודה, הצטרף אל דגנית ואיתי והסב אושר רב למשפחתו. בהיותו בכיתה א' נולדה אחותו דקלה, איתה פיתח קשר מדהים. אמו סיפרה, שכבר כתינוק שלט בסדר היום שלו מתוך שקט נפשי. תכונה, שאפיינה אותו גם בבגרותו. מתן התחנך בבית-החינוך המשותף בדגניה ב' ובהיותו בן אחת עשרה עברה המשפחה לקיבוץ גבעת עוז, כאן החל להתמסר בדבקות למשחק הכדורסל ולמד לתופף בתופים. אהבה גדולה רחש לטבע ובמיוחד לבעלי-החיים. בגיל ארבע עשרה עבר ללמוד במוסד החינוכי "שומריה" בקיבוץ משמר העמק. מתן אהב מאוד את החיים בקיבוץ. באמצעות חברו לקבוצה, אופיר, "אומץ" במשפחת פסח ממשמר העמק, אשר בדרכם המיוחדת העניקו לו הרבה חום ותחושת השתייכות. בשנים אלה השקיע הרבה מאוד בפעילות ספורטיבית, בעיקר בריצה ובשחייה, גופו היה למוצק ושרירי, ויחד עם עיני התכלת שלו הפך למחזר ומחוזר. אז גם מצא את אהבתו הגדולה, אלה, מקיבוץ עין השופט. בזכות כשרון הכתיבה שלו, קיבל טור אישי בעיתון הפנימי של המוסד. חוש הצדק הטבעי שלו דחף אותו לא פעם

לעשות צדק מעל דפי העיתון, כאשר חש שנעשה עוול לזולת, ובשל כך גם "הסתבך" לעתים עם צוות המדריכים. עול בחינות הבגרות דרש ממנו יכולת תמרון גדולה בין כל המטלות שלקח על עצמו, אך בזכות כושר ההתמדה, כוח הרצון וההשקעה הגיע להישגים מכובדים.

בתקופה זו, החל להצהיר על כוונתו להתנדב ליחידה מובחרת, לקומנדו הימי. בהרבה השקעה עבר את הגיבוש ובאוגוסט 1995 החל את השירות. למרות השירות הקשה בלט מתן בזכות אישיותו המיוחדת. הוא היה מקובל מאוד על חבריו ומפקדיו, הפגין מוטיבציה גבוהה והיה רציני ועצמאי בביצוע תפקידיו. מתן ציפה וייחל ליום 1.4.1997, בו אמור היה לקבל את ה"כנפיים", אולם לא זכה לכך.

ביום כ"ד בכסלו תשנ"ז (4.12.1996) מצא מתן את מותו בעת אימון צלילה, כשהיה קשור בחבל-חיים לחברו, סמ"ר יאיר אנג'ל. לעולם לא נדע את הסיבות האמיתיות שהביאו למותם של מתן ויאיר. באותו בוקר התייצבה בבית המשפחה משלחת מטעם הצבא, ומכולם בלט סגן-אלוף מהשייטת, אשר בקושי הצליח להסביר את אשר אירע בלילה הקודם. אותו קצין היה יוסי קורקין, שהפך לידיד אמת של

המשפחה. לאחר תשעה חודשים נהרג יוסי קורקין ב"אסון השייטת" בלבנון עם עוד אחד עשר לוחמים. מתן נטמן בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. בן עשרים היה בנופלו. הותיר אחריו הורים, שתי אחיות, אח וחברה. לאחר מותו הועלה לדרגת סמ"ר.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה