תפריט נגישות

אליהו רוזנבוים ז"ל

אליהו רוזנבוים
בן 20 בנפלו
בן קריינדיל ונחמן
נולד בפולין - וארשה
בתרפ"ח, 1928
התגורר בתל יוסף
שרת בפלמ"ח - חטיבת יפתח הגדוד הראשון - "העמק"
נפל בקרב
בד' בניסן תש"ח, 13/4/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: קיבוץ משמר העמק
באזור טבריה והעמקים
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

בן נחמן וקריינדיל. נולד בשנת 1928 בוארשה, בירת פולין. בן יחיד להוריו שעלו ארצה ב- 1935. למד בבית-ספר עממי בתל-אביב. בגיל 13 התיתם מאמו והתחנך שנתיים בבן-שמן. כשחזר הביתה לא יכול היה לסבול את החיים בעיר. הצטרף לקבוצה מ"הנוער העובד" ויצא עמה להכשרה חקלאית בדגניה א'. שם מצא את סיפוקו בעבודות המשק, בנוף הכנרת ובחיי הקבוצה, אך משנפרדה חבורתו הוכרח לחזור לבית אביו ואמו-חורגתו. אחרי שידוליהם שילמד מלאכה עבד כשנה באריגה, אך החיים העירוניים שוב העיקו עליו ללא נשוא ואז התגייס לפלמ"ח

לגדוד הראשון, ויצא לתל-יוסף. משגילו חבריו ששמיעתו לקויה לא לקחוהו עמהם לפעולות-לילה ולתפקידים קשים ורוב הזמן עבד במשק, בענף הרפת שנתחבב עליו. השלים ידיעותיו על-ידי קריאה בספרי מקצוע, ושאיפת חייו היתה להתישב בקיבוץ.

בחורף תש"ח השתתף בקרבות בגליל ובנגב ובמשמר הנייד ששמר על צינור-המים. כשבא פעם הביתה לחופשה קצרה וסיפר שישלחו אותו לבדיקה רפואית בגלל שמיעתו הלקויה. הוריו אמרו שישתדלו לשחררו אך הוא התנגד לכך בתוקף ואמר: "אם אני לא אלך, וכן שני ושלישי, לאן נגיע ומה יהיה על כולנו? אל תעשו דבר לשחרורי, לא יעזור לכם כלום!" התחמק מהבית וחזר לתל-יוסף.

נשלח להגנה על משמר-העמק בשעת התקפות קאוקג'י ושם נפל ביום 13.4.1948 נקבר בתל-יוסף. ב- 24.7.1950 הועבר לנחלת-יצחק.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה