תפריט נגישות

סגן אוריה בר שלום ז"ל

אוריה בר שלום
בן 20 בנפלו
בן שושנה ואברהם
נולד באבן שמואל
בח' בטבת תשכ"ב, 14/12/1961
התגורר בגבעתיים
התגייס ב-ינואר 1980
שרת בחיל השריון חט' 500, גד' 195
נפל בקרב
בי"ח בסיון תשמ"ב, 8/6/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: עין זחלתא
באזור לבנון
מקום קבורה: חולון
חלקה: ד, שורה: 3, קבר: 2.
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

בן שושנה ואברהם, נולד ביום ח' בטבת תשכ"ב (14.12.1961) באבן-שמואל, שבחבל לכיש. בגיל צעיר עברה המשפחה לגור בבני-ברק, ומשם עברה לגבעתיים. אוריה למד בבית-הספר היסודי "אמונים" בגבעתיים והשלים לימודיו התיכוניים במגמה ריאלית-ביולוגית. הוא השתייך לתנועת בני עקיבא ולמד במכינה המרכזית לישיבות של תנועה זו בגבעת-שמואל, ואחרי-כן בישיבת בני-עקיבא בכפר-הרואה.

בינואר 1980 התגייס לצה"ל ונשלח לקורס טיס. אחרי תקופת אימונים קצרה עבר לשרת בחיל השריון.

הוא נשלח לקורס קציני שריון ולאחר שסיימו הועלה לדרגת סג"מ וקיבל פיקוד על פלוגת טנקים. מרבית פקודיו ביחידתו היו חיילים ממסגרת ישיבות-ההסדר.

כשפרצה מלחמת שלום הגליל עלה עם יחידתו לחזית בלבנון. ביום י"ח בסיון תשמ"ב (8.6.1982) הוביל בטנק שלו את הטור החטיבתי. הוא נע בראש המחנה, חשוף בצריח הטנק. ליד עין-זחלתא נתקל בטנקים של האויב. הוא הספיק להשמיד טנק סורי, אולם נפגע באש האויב ונהרג. בן 20 היה במותו. אוריה הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית-הקברות בחולון, סמוך לקבר שכנו ומפקדו בגדוד הקק"ש סא"ל ספי שאומן שנפל באותה יממה במלחמה זו. אחרי שנפל הועלה לדרגת סגן. השאיר אחריו הורים, אח ואחות.

שר הבטחון אריאל שרון כתב עליו למשפחתו: "אוריה נתן את חייו למען מולדתו. הוא נפל במלחמת שלום הגליל, ביצע את המוטל עליו במסירות ובנאמנות. היה צנוע, בעל חוש הומור מיוחד".

מפקד יחידתו כתב עליו: "אוריה, ענו וצנוע, חבר ורע לכל הסובבים אותו. תמיד בלט בעיני, בהיותו תלמיד-חכם שמעולם לא קפא על שמריו. לא נתן לעצמו לסיים יום עבודה בלי שיפיק תועלת מאירועיו. הוא למד והתפתח, על-מנת להגיע בכל תחום בו עסק לשלימות האפשרית. מפקד אהוב על פיקודיו היה, והם העריכו את אישיותו, חכמתו ומקצועיותו. הוא נהג עם חייליו כפי שנהג עם עצמו - ביסודיות וללא ליאות".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה