תפריט נגישות

רב"ט יוסף יוסי זיתוני ז"ל

יוסף זיתוני
בן 23 בנפלו
בן חנה ונסים
נולד בירושלים
בכ"ז בתשרי תש"כ, 29/10/1959
התגורר בירושלים
שרת בחטיבת הצנחנים חטיבה 623
נפל בקרב
בי"ט בסיון תשמ"ב, 10/6/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: בית לחיא
באזור לבנון
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 21, שורה: 4, קבר: 8.

קורות חיים

בן חנה ונסים, נולד בירושלים ביום כ"ז בתשרי תש"כ (29.10.1959) להוריו, ילידי ירושלים. יוסי היה ילד שני במשפחה, ואח יחיד לשלוש אחיותיו. יוסי נולד בשכונת מקור ברוך. הוא היה תינוק מלא שמחת חיים, והסב להוריו נחת רבה. עוד בגן הילדים ניכר המרץ שהיה אצור בו, וידו היתה בכל. מגיל רך הוא ביקר בגן, ושובבותו ועירנותו הביאו אותו למעורבות בכל מה שנעשה סביבו. יוסי למד בגן דתי ובבית ספר "תחכמוני" עד כיתה ד'. כשפרצה מלחמת ששת הימים, העתיקה המשפחה את מגוריה לשכונת קרית יובל ויוסי עבר ללמוד בבית ספר "אגרון", בו סיים את לימודיו היסודיים.

בבית הספר היסודי התפתחה רעות עמוקה והדוקה בין יוסי ובין כמה חברים, שנמשכה עד בגרותם ועד לנפילתו. בתקופה זו הצטרף יוסי לתנועת "הצופים", ואף הדריך בה חניכים צעירים. יוסי היה בעל נטיות ספורטיביות מגיל צעיר, גופו היה שרירי וחזק וטעון מרץ. הוא שיחק כדורסל וכדורגל והרבה לרוץ ולהתאמן בקרטה. כשהחל לשחק טניס, בהיותו בן 11 שנים, שבה ספורט זה את ליבו, והוא הגיע בו לרמה מקצועית גבוהה. לאחר שיעורים אחדים הוא קלט את כללי המשחק, גילה בו עניין רב והפך אותו למרכזי בחייו. במועדון "הפועל" שבקרית יובל עשה יוסי חיל: הוא זכה במקום ראשון באליפויות רבות בתחרויות שנערכו בירושלים ומחוצה לה. כשהיה בן 14 שנים הוא נשלח לייצג את הבירה בתחרויות שנערכו ב"מכבי" צפון וב"הפועל" תל אביב. יוסי המשיך את לימודיו התיכוניים ב"בית חינוך" בירושלים, ואף שם היה עירני, בעל חוש הומור, מעורב בחיי חברה ואהוד על מוריו וחבריו. אבל השקעה של ממש הוא השקיע בספורט האהוב עליו.

יוסי גויס לצה"ל ונבחן כדי להתקבל לסיירת מטכ"ל, אבל בבדיקות נתגלה פגם קטן בגבו, ולפיכך לא התקבל לסיירת. הוא החליט להתגייס לצנחנים, והתקבל לסיירת "עורב". כשהסתיימו האימונים והצניחות חיפש יוסי אתגר חדש. ניתנה לו אפשרות לבחור בין קורס קצינים, שלאחריו יתחייב לשרת בצבא קבע, ובין עיסוק בטניס, שבו הוא מצא סיפוק רב. יוסי בחר בטניס. וכדי לסיים את שירותו בתפקיד, שיש בו מן האתגר, הוא התנדב ליחידה ללוחמה בטרור ועבר בה אימונים קשים ומפרכים. לפני שחרורו, הוא עוד הספיק להשתתף במבצע ליטני.

לאחר שהשתחרר מצה"ל התחיל יוסי לאמן צעירים בטניס ואף שיחק בליגה הלאומית ובמשחקים בין לאומיים בחו"ל. בעבודה עם הילדים הוא השקיע מרץ רב, והיה נחוש ברצונו לטפח בהם אלופי טניס. הוא שימש להם דמות אב ומחנך. יוסי המשיך לשחק בליגה הלאומית, ונמנה עם ארבעת המעולים בקבוצתו.

כשפרצה מלחמת שלום הגליל, לא היה יוסי מוצב בשום יחידה. הוא נקרא למלחמה לפנות בוקר, וסופח ליחידת חי"ר צנחנים. הוא נפל בקרב על כיבוש הכפר בית ליחיא שבלבנון, ביום י"ט בסיוון תשמ"ב (10.6.1982) והובא למנוחת עולמים בהר הרצל בירושלים.

מפקדו כתב למשפחתו: "הוא היה חייל מצוין, עליז וחברותי וקיבל הכל בקלות ובחיוך".

עיריית ירושלים עשתה להנצחת שמו של יוסי: טורניר טניס קבוע נערך לזכרו, נוסדה קרן על שמו, המעניקה מילגות לילדים חסרי אמצעים, הרוצים ומוכשרים לעסוק בטניס.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה