תפריט נגישות

רס"ן אהוד אודי אריאל ז"ל

אהוד אריאל
בן 27 בנפלו
בן מרים ויהודה
נולד בתל אביב
בי"ד באב תשט"ו, 2/8/1955
התגורר בראשון לציון
התגייס ב-נובמבר 1973
שרת בחטיבת הצנחנים
נפל בקרב
בא' באב תשמ"ב, 21/7/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: מנצורה
באזור לבנון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 16, שורה: 4, קבר: 4.
הותיר: אשה - לימור ובן - תומר

קורות חיים

בן מרים ויהודה, נולד ביום י"ד באב תשט"ו (2.8.1955) בתל אביב, הבן השני במשפחה בת 5 ילדים - כולם בנים. הוא למד בבית הספר היסודי "הלל" שבעיר, וסיים את לימודיו בבית הספר התיכון "רוגוזין". אהוד היה תלמיד חרוץ ושאף להגיע להישגים, עם זאת הקפיד להשתתף באירועים החברתיים בבית ספרו ובפעולות שונות בתנועת "הנוער העובד והלומד". תמיד היה מוקף בחברים ובחברות שאהבו את אישיותו שהיתה תוססת ומלאת חיים, את חוש ההומור שלו ואת היותו חברותי ואופטימי. "יפה תואר ויפה נפש", כך הגדירו כל מי שהכירו מקרוב - ואכן כזה היה.

מילדות חינכוהו הוריו לאהבת המולדת, ואכן בין תחביביו הרבים היו גם הטיולים שערך ברחבי הארץ, כדי ללמוד ולהכיר אותה כראוי. אהוד היה שחקן כדורגל מצטיין והשתתף בקביעות באימונים ובמשחקים של קבוצת "הפועל כפר-שלם".

כבר כנער צעיר ניכרו בו חוש האחריות וכושר המנהיגות, והוא נשלח לקורס מ"כים של הגדנ"ע ואף שימש בתפקידי הדרכה.

אהוד גויס לצה"ל בתחילת נובמבר 1973 והתנדב לשרת בחיל הצנחנים. לאחר הטירונות, ולאחר שהשתתף בקורס צניחה ובקורס מ"כים, הוא הוצב בגדוד צנחנים, ושירת בו כמ"כ. במהלך שירותו הסדיר נשלח אהוד לקורס קציני חי"ר וסיימו כחניך מצטיין. לאחר הקורס חזר ליחידה ושימש בתפקיד מפקד מחלקה. הוא זכה לשבחים ממפקדיו, ובחוות הדעת שלהם ציינו אותו כקצין ממושמע ואמין, הדואג לחייליו ומבצע את המוטל עליו ביעילות רבה, תוך נקיטת יוזמה.

חיוכו התמידי ומזגו הנוח השרו ביטחון על הסובבים, והוא זכה להערכתם ולאהבתם של פקודיו.

אהוד זכה לקידום בדרגות ובתפקידים, וכשהיה לסגן התמנה למפקד פלוגה. גם את תפקידו זה הוא מילא בנאמנות ובמסירות, לשביעות רצון מפקדיו.

בשנת 1976, השתתף במבצע "אנטבה" שבו שוחררו חטופי מטוס אייר פראנס.

כשסיים את תקופת השירות הסדיר, התנדב אהוד לשירות קבע, שהוארך ביוזמתו פעמים אחדות. בשנת 1978 השתתף ב"מבצע ליטני" בלבנון (מבצע שקדם למבצע שלום הגליל ומטרתו ביעור קיני טרור שפגעו בתושבי הגליל. בתחילת ספטמבר 1978 סיים את שירותו בצה"ל.

באותה עת נשא לאשה את חברתו לימור, וכעבור שנה נולד בנם תומר. אהוד היה מאושר במשפחתו ויחד עם רעייתו רקם תוכנית לעקור ליישוב חקלאי בגליל, כדי לממש את אהבתו לטבע ולאדמה. הוא החל ללמוד חקלאות, ולצורך פרנסת המשפחה עבד כמפעיל מחשב ב"בנק הפועלים".

כפעם בפעם נקרא אהוד להתייצב לשירות מילואים ומילא תפקיד של מ"פ. ביולי 1982, בזמן הפסקת האש בלבנון, נקרא להתייצב עם חייליו בגזרה המזרחית בלבנון. הוא פיקד על כוח סיור, כאשר נתקלו במארב של מחבלים. תוך כדי הסתערות על התוקפים, נפגע אהוד בראשו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה