תפריט נגישות

סגן אבידע שור ז"ל

אבידע שור
בן 22 בנפלו
בן שולמית וחיים
נולד בשובל
בט"ז בניסן תשי"א, 22/4/1951
התגורר בשובל
התגייס ב-פברואר 1970
שרת בחטיבת הצנחנים פלס"ר
נפל בקרב
בח' בניסן תשל"ג, 10/4/1973
מקום נפילה: ביירות
באזור לבנון
מקום קבורה: קיבוץ שובל

קורות חיים

בנם בכורם של חיים ושולמית. נולד ביום ט"ז בניסן תשי"א (22.4.1951)

בקיבוץ שובל, ולמד בבית הספר היסודי והתיכון בקיבוץ. ברבות השנים התפתח מילד צנום לנער ועלם חסון ושרירי שניגן באוקורדיון, שיחק בנבחרת המשק בכדורעף, עמד במרכז החיים החברתיים בקבוצת הנוער "שבלים", היה פעיל במסיבות והרבה לרקוד. תקופה מסויימת הדריך בקן "השומר הצעיר" בדימונה, ולאחר מכן עמד בראש קן השומר הצעיר במוסד "מבואות הנגב". כשבגר הצטרף לענף השלחין ונשא בעול העבודה במסירות וברצינות.

אבידע התגייס לצה"ל במחצית פברואר 1970 והתנדב לשרת בחיל הצנחנים. לאחר שסיים בהצטיינות קורס מ''כים, קורס צניחה, קורס מש"קי תול"ר וקורס קציני חי"ר, שובץ בסיירת הצנחנים המהוללת כסגן המפקד. הוא היה מפקד מעולה, מסור לתפקידו, רגיש, נבון, תרבותי ודורש שלמות מפקודיו ומעצמו. הוא היה דמות נערצת על פקודיו ואהוב ביותר על חבריו. ביום ח' בניסן תשל"ג (10.4.1973) נפל סגן אבידע בקרב, בפעולת ביירות, שחוסלו בה כמה ממנהיגי המחבלים. הוא הובא למנוחת עולמים בבית הקברות בקיבוץ שובל.

במכתב תנחומים למשפחה כתב מפקדו: "אבידע מילא תפקיד סגן מפקד היחידה. בתפקיד זה השפיע רבות על רוח היחידה. הוא מילא את תפקידו במסירות וביעילות רבה והיה קשור קשר אמיץ עם חבריו המפקדים ועם פקודיו".

מלגת לימודים לזכרו נתרמה על ידי ארגון "בני ברית" בישראל למדריך נוער צעיר, כדי שיסיים את לימודיו.

ספר לזכרו "אבידע קול ומגע" יצא לאור על ידי ספריית הפועלים וקיבוץ שובל באפריל 1975. כן ייסדו המשפחות קרן על שמו ועל שם חגי מעיין, שנפל יחד עמו - ליד אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. מטרת הקרן - לחלק מלגות לימודים, אחת לשנה, לשני סטודנטים יוצאי יחידות קרביות בצה"ל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה