תפריט נגישות

רב"ט רחמים אבו ז"ל

רחמים אבו
בן 29 בנפלו
בן רחל ושמעון
נולד במרוקו - פס
בה' בטבת תש"ד, 1/1/1944
התגורר בירושלים
התגייס ב-7.2.1962
שרת בחיל השריון, חיל הנדסה
נפל בקרב
בג' בחשוון תשל"ד, 29/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: האגם המר
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 2, שורה: 13, קבר: 04.
הותיר: אשה - רחל, שלוש בנות: רוני, עופרה ואיילה, ואחות: זהבה

קורות חיים

רחמים, בן רחל ושמעון ז"ל, נולד בשנת תש"ד (1944) בפס שבמרוקו. בן שש היה כשעלתה המשפחה ארצה והתיישבה בשכונת מלחה בירושלים. לימים עבר עם הוריו וחמשת אחיו ואחיותיו לשכונת מורשה. "רחמו רמי" כפי שקראו לו למד בבית-הספר על-שם דוד רמז מורשה, והמשיך בלימודי מסגרות במגמת המתכת בבית-הספר "אורט". רמי אהב את המתכת והיה לו יחס אל החומר שניתן בידיו ועתידו כמסגר אומן היה מובטח. עבודת האמנות שבנה ועשה בו ידיו "לתפארת" פזורות כיום כמזכרת בין חבריו. רמי בלט בין חבריו כידיד טוב וחבר נאמן, בעל מבט חודר וחיוך חם, מתהדר בבלוריתו העבותה. הוא הרבה להשתתף בפעולות מועדוני הנוער בשכונה ובגדנ"ע והיה תמיד מרכזה של כל פגישת רעים. הוא היה ידוע בין חבריו כבדרן חביב ועליז. לא הייתה משימה שלא מילא בשמחה וברצון ותמיד חש לעזרת חבריו ולעזרת משפחתו כאשר נזקקו לו. נופי הארץ נתגלו לרמי בגיל צעיר, ומעולם לא החמיץ הזדמנות לסייר ולטייל בה.

רחמים גויס לצה"ל בתחילת פברואר 1962. אכזבתו הייתה גדולה כשלא הוצב לחיל-הצנחנים, אולם התנחם כשהשתלם בקורס צניחה ועוטר בכנפי צנחן. בחודש דצמבר 1962 השתלם רמי בקורס חבלה במסגרת חיל ההנדסה. בסוף אוגוסט 1964 שוחרר מצה"ל והערכת מפקדיו עליו עם שחרורו היתה: "ממושמע, אחראי, מילא תפקידו לשביעות רצון מפקדיו".

רמי חזר לעבוד במקצוע המסגרות ובשעות הפנאי אהב לעצב במתכת. הוא עיבד נחושת וברזל ועבודותיו הפליאו את רואיהן; ריתך וגילף רהיטים וחפצי-נוי מרהיבים. את עבודותיו נהג לחלק בין חבריו ובני-משפחתו. שנה אחרי ששוחרר מצה"ל נשא לאישה את חברתו רחל והשניים הקימו את ביתם בירושלים. במלחמת ששת הימים השתתף רמי בקרבות בעירו. כשנה לפני שפרצה מלחמת יום-הכיפורים, הקים רמי מסגרייה והחל לעבוד ולראות חיל כעצמאי. הוא היה בעל למופת ואב אוהב ומסור לשלוש בנות: חני הבכורה נולדה במאי 67, עפרה באוקטובר 68 וסימה ביולי 1970. כשפרצה מלחמת יום-הכיפורים נזעק רמי אל גדודו והשתתף בלחימה באזור סואץ. הוא היה ממקימי הגשר, שהונח תחת אש תופת, שכוחותינו חצו עליו את התעלה.

ביום ג' בחשוון תשל"ד (29.10.1973) נפגע רמי בהתפוצצות מוקש-ימי באגם המר ומת מפצעיו. רמי הובא למנוחת-עולמים בבית- העלמין בהר-הרצל. השאיר אחריו אישה צעירה בת 26 ושלוש בנות קטנות, אם, שני אחים ואחות. הוא הועלה לדרגת רב-טוראי אחרי נופלו.

במכתבו אל האלמנה כתב עליו מפקדו: "...בעלך רחמים ז"ל שירת בגדוד הנדסה משוריין במסירות ובהקרבה. היה מהמצטיינים בפלוגתו, אהוד וידיד לכל חבריו ביחידה. דמותו משמשת דוגמה ומופת ותהיה חרוטה בכל מעשי גדודנו ומבצעיו. בשמי ובשם כל חיילי היחידה, הנני מביע את צערנו העמוק והננו משתתפים באבלכם הכבד".

המשפחה תרמה ספר-תורה להנצחת זכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה