תפריט נגישות

סא"ל גרשון קופצ'יק ז"ל

גרשון קופצ'יק
בן 34 בנפלו
בן גניה ושמואל
נולד בלוד
בי"ג בסיון תש"כ, 8/6/1960
התגורר ברעות
התגייס ב-נובמבר 1978
שרת בחיל האויר טייסת מנהלה
נפל בעת מילוי תפקידו
בי' באב תשנ"ד, 18/7/1994
מקום נפילה: מודיעין
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: לוד
הותיר: אשה - יעל, שתי בנות- מור ונוי ובן - אוהד, הורים ושתי אחיות - שושנה וחיה

קורות חיים

גרשון קופצ'יק נולד ב- 8.6.1960 להוריו גניה ושמואל, ניצולי שואה, תושבי לוד מקום המדינה, אח לשושנה וחיה.

גרשון התחנך ולמד בבית ספר "המעפילים" בלוד ולאחר מכן בבית הספר המקצועי "אורט" - תעשיה אוירית.

בשנת 1978 התגייס לצה"ל והחל את שרותו בחיל האויר. בשנת 1980 - סיים קורס קצינים והחל בקריירה צבאית. בשנת 1981 - נשא את חברתו יעל פינצ'בסקי בת חיה ושלמה - לאישה, וכשנה לאחר מכן נולד בנם בכורם - אוהד. בחלוף 4 שנים בשנת 1986 נולדה מור, אחות לאוהד. גרשון כאב מאושר ואוהב השכיל לשלב בכשרונו הרב את חיי המשפחה לצד רעייתו האוהבת והנאהבת, את השרות בצבא הקבע ואת הקשר ההדוק עם הוריו, אחיותיו ושלושת גיסיו ועם כל בני המשפחה. גרשון מילא מגוון תפקידים בהצלחה מרובה וסיים את קורס פיקוד ומטה לצד לימודים לתואר ראשון.

בשנת 1992 - הצטרפה למשפחת קופצ'יק הצעירה בת נוספת - נוי. גרשון כקצין מצטיין ומצליח נבחר בין רבים וטובים לקידום לדרגת סגן אלוף ומינוי לתפקיד מט"מ - מפקד טייסת מינהלה, בבסיס במרכז הארץ. ההחלטה על מינויו העתידי לתפקיד מט"מ שמחה את גרשון מאד אך מיד ניתן היה להבחין על פניו המחייכות את האחריות שהוטלה עליו ואת רצונו העז להצליח בתפקיד. גרשון שהמצוינות הינה נר לרגליו ידע היטב שבקבלת דרגת סגן אלוף נפתח פרק חדש בקריירה הצבאית שלו והחל לרקום תכניות רבות לקראת תפקידו החדש. במקביל, החל יחד עם יעל בסידורים ובארגון ביתם ברעות לקראת המעבר אליו בחודש אוגוסט 1994, לאחר שהתגורר לסירוגין בבסיסי חיל האויר ובעיר הולדתו - לוד.

ביום שישי ה-8.7.1994 בדרכו לרעות על כביש 433, יחד עם בנו אוהד ואחיינו סער, פגע בהם רכב שסטה ממסלולו. גרשון נפצע אנושות, בנו אוהד בצורה בינונית ואחיינו סער בצורה קלה. תשעה ימים נלחם גרשון על חייו וביום 18.7.1994 מת מפצעו.

הובא לקבורות בחלקה הצבאית בבית העלמין בלוד.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה