תפריט נגישות

סמל מימון ברק-בוזגלו ז"ל

מימון ברק-בוזגלו
בן 23 בנפלו
בן מסעודה ואברהם
נולד במרוקו - רבאט
בי"ב בטבת תש"י, 1/1/1950
התגורר בבאר שבע
התגייס ב-11.2.1968
שרת בחיל השריון, חיל הנדסה גדוד אסף
נפל בפעילות מבצעית
בו' בחשוון תשל"ד, 1/11/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ה, חלקה: 4, שורה: 5, קבר: 13.
הותיר: אישה - עליזה ובת - יפעת, הורים, חמישה אחים ושלוש אחיות

קורות חיים

מימון, בן מסעודה ואברהם, נולד בשנת תש"י (1950) ברבט שבמרוקו. בשנת 1955 עלה ארצה עם משפחתו, שהתיישבה בלוד. הוא למד בבית הספר היסודי בלוד, והיה חבר בקבוצת הכדורגל "הפועל" לוד. מאחר שמשכורתו של אביו הייתה צנועה ומשפחתו ברוכת ילדים, לא יכל מימון להשלים את לימודיו התיכוניים ונאלץ לצאת לעבוד בנגרות, כדי לסייע בפרנסת המשפחה.

מימון גויס לצה"ל במחצית פברואר 1968, הוצב לחיל ההנדסה ועבר קורסים כנהג זחל"ם וכנהג משאית. בתעודת השחרור שלו נרשמו המילים הבאות: "מסור ואחראי, ביצע את תפקידיו לשביעות רצון מפקדיו".

בשלהי פברואר 1971, לאחר ששוחרר מהשירות הסדיר, עבר מימון להתגורר בבאר-שבע, שם נשא לאישה את חברתו עליזה, ויחד הקימו ביתם בעיר. הוא עבד כנהג משאית שכיר וכארבעה חודשים לפני שפרצה המלחמה נולדה בתו יפעת. במלחמת יום הכיפורים שירת מימון כאיש מילואים בגזרה הדרומית של תעלת סואץ.

ביום ו' בחשון תשל"ד (1.11.1973) נפל מימון והובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בהר-הרצל. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל, השאיר אחריו אישה ובת, הורים, חמישה אחים ושלוש אחיות.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "מימון נפל בעת פעילות מבצעית, בעלות רכבו על מוקש. מימון שירת ביחידת הנדסה והוכיח את עצמו בה כחייל מעולה ואמיץ. מימון הצטיין בנכונותו הרבה לכל משימה ובביצוע מעולה של כל תפקידיו. חבריו חבים לו את חייהם".

משפחתו תרמה לזכרו ספר תורה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה