תפריט נגישות

רס"ב ניסים טולדנו ז"ל

ניסים טולדנו
בן 30 בנפלו
בן סעדה-אודט ויהודה
נולד בקרית טבעון
בח' בניסן תשכ"ב, 12/4/1962
התגורר בלוד
שרת במשטרת ישראל משמר הגבול (מג"ב)
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ' בכסלו תשנ"ג, 15/12/1992
מקום נפילה: מעלה אדומים
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: חיפה

קורות חיים

ניסים טולדנו, בן אודט ויהודה, נולד בקריית טבעון, אשר בה גם גדל והתחנך, עד שסיים בהצטיינות את לימודיו בביה"ס התיכון בפנימיית "אחוזת ילדים" בחיפה, במגמת חשמל.

ניסים אהב מאוד נגרות וכדורגל והיה בחור צנוע ושקט.

התגייס למשמר הגבול ושירת כלוחם. בתעודת השחרור צוין ניסים כחייל מסור במיוחד, עם התנהגות טובה מאוד. מפקדיו העריכו אותו כחייל טוב וממושמע, יעיל ומסור, אחראי מאוד בעבודתו.

את שירות הקבע עשה במסגרת בסיס מג"ב בלוד, שם הכיר את רבקה לה נישא, ונולדו להם נטלי ושי, שהיו עבורו כל עולמו.

שמחת החיים הופסקה לאחר שהתברר כי ביום 13.12.92 בשעה 4 לפנות בוקר עשה ניסים את דרכו מבית הורי אשתו לכיוון הבסיס, מהלך שנקטע ע"י מחבלים שחטפו את ניסים והובילו אותו לאזור מעלה אדומים, שם רצחו אותו בדם קר.

מייד עם היוודע דבר החטיפה, נערכו כוחות הבטחון של ישראל לחיפושים במקומות שונים בארץ, אך ניסים לא נמצא בחיים. המחבלים דרשו עבור שחרורו של ניסים את שחרורו של השיח יאסין, אך הדבר לא התאפשר. ביום 15.12.92 נמצאה גופתו של ניסים באזור מעלה אדומים.

החוטפים והרוצחים נלכדו כעבור מספר חודשים, נשפטו ונדונו למאסר עולם. בעת המשפט סיפרו החוטפים כי לשאלתם מה היתה בקשתו האחרונה בטרם יירצח - הוא ענה, שכל מבוקשו הוא למות כשהוא לבוש במדים, דבר המראה על נאמנותו למדינה וגאוותו על ששירת את מג"ב עד יומו האחרון.

לאחר הירצחו נכתב ספר תורה לזיכרו, הוקם בית כנסת על שמו בבסיס מג"ב בלוד, ובכל חג סוכות נערך טורניר קט-רגל לזיכרו של רס"ב ניסים טולדנו הי"ד.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה