תפריט נגישות

רב"ט יוסף מלכה ז"ל

יוסף מלכה
בן 35 בנפלו
בן רחל ושמעון
נולד במרוקו
בתרצ"ט, 1939
התגורר בנתיבות
התגייס ב-מאי 1961
שרת בחיל התותחנים גד' 486
נפל בקרב
בי"ח בתשרי תשל"ד, 14/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: בלוזה
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: נתיבות
חלקה: 1, שורה: 2, קבר: 1.
הותיר: אשה, שלושה בנים ובת, הורים, ארבעה אחים ואחות

קורות חיים

יוסף בן רחל ושמעון, עלה ארצה עם משפחתו בשנת תשט"ז (1956). בגלל מצבה הכלכלי הקשה של המשפחה החל לעבוד בגיל צעיר בחנות תכשיטים בעיר הולדתו ולמד את מקצוע הצורפות. לאחר עלייתה ארצה השתקעה המשפחה תחילה במושב עזתה וכעבור שנים אחדות עקרה לעיירת הפיתוח נתיבות.

יוסף גויס לצה"ל בסוף מאי 1961 והוצב לנח"ל. עבר בהצלחה אימון בסיסי שלב ב' ביחידת נח"ל ולאחר תקופה של שירות ביחידתו, שוחרר. יוסף הוצב לשירות מילואים בחיל ההנדסה ובחיל זה סיים קורס פלסים. הועבר לחיל התותחנים והשתלם בקורס רגמי מרגמות 120 מ"מ ובקורס רגמי מכמ"ת. נקרא לשירות מילואים פעיל מדי שנה בשנה, והשתתף גם במלחמת ששת הימים. יוסף היה בעל למופת לאשתו לאה, ואת ארבעת ילדיו - שלושה בנים ובת אחת - אהב אהבת נפש. דאג להם ועשה למענם ככל יכולתו. היה מסור מאוד להוריו, שגרו אף הם בנתיבות. את פרנסתו מצא בעבודה בחברת "יהלומי עטרה" בנתיבות. במלחמת יום הכיפורים השתתף יוסף בקרבות נגד המצרים בסיני.

ביום י"ח בתשרי תשל"ד (14.10.1973) נפגע ונהרג בהפגזה ארטילרית של האויב ליד בלוזה. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בנתיבות. השאיר אשה, שלושה בנים ובת, הורים, אחים, ואחות. לאחר נופלו הועלה לדרגת רב-טוראי.

במכתבו למשפחה כתב מפקדו: "יוסף ז"ל היה חבר נאמן ואהוב מאוד על חבריו ועל מפקדיו. עשה כל הנדרש ממנו, ואף למעלה מזה". להנצחת זכרו תרמה משפחתו ספר תורה לבית הכנסת בנתיבות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה