תפריט נגישות

טוראי אליעזר (אלי) שיראזי ז"ל

אליעזר שיראזי
בן 19 בנפלו
בן צפורה ושמואל
נולד בירושלים
בכ"ח בניסן תש"ל, 2/7/1970
התגורר בירושלים
התגייס ב-יולי 1989
שרת בחטיבת גולני גדוד "הבוקעים הראשון" (51), ביסלמ"ח גד' 17
נפל בעת שירותו
בי"ז בטבת תש"נ, 14/1/1990
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: 02, חלקה: 10, שורה: 01, קבר: 01.
הותיר: הורים, שישה אחים ואחות

קורות חיים

בן צפורה ושמואל. נולד ביום כ"ח בסיוון תש"ל (2.7.1970) בירושלים. הוא למד בבית הספר היסודי 'יד המורה' בשכונת רמת אשכול ואחרי כן בבית הספר היסודי 'מסדה' בשכונת קטמון בירושלים, וגם במושב בית מאיר. את לימודיו התיכוניים סיים בבית הספר התיכון 'אורט הנביאים' ע"ש אלייסקי בירושלים במגמת מיכניקה.

אלי היה ילד עליז ושמח. הוא הצטיין בלימודים ובהתנהגותו. כך מתאר אותו מורהו ממגת המכונות, אהרון בר-עוז: "נער גבה קומה, יפה מראה, בוגר בנפשו, רציני, שקט, מאורגן היטב, עצמאי בעבודתו. מרגע הגיעו לסדנא ועד סיום העבודה התמכר כולו והיה שקוע ומרוכז בעבודת הפרוייקט שלו. הוא הצטיין בתפיסתו הטכנית הרעיונית, סירב לקבל עזרה ופתר את הבעיות הטכניות המורכבות בכוחות עצמו". והוא מציין במיוחד את עבודת הגמר של אלי במכניקה: " ניתן לראות כמה עמל וידע השקיע אלי בפרוייקט. זוהי העבודה הטובה ביותר שזכתה לציון לשבח על ידי בוחן משרד החינוך והתרבות והוכרזה כתיק לדוגמה".

אלי היה חבר הצופים, ונטל חלק בטיולים ובמבצעים השונים של התנועה. הוא התנדב גם ל'משמר האזרחי'. הוא אהב לעסוק בספורט, התאמן במכון כושר ושיחק בקבוצת כדורגל. הוא היה חובב מוזיקה ואהב להאזין לה ולשיר בעצמו. היו לו חברים רבים והוא אהב לארח אותם, לכבדם ולהתחלק איתם בכל אשר היה לו.

כשהגיע מועד גיוסו שאף להיות חייל קרבי, כמו אחיו לפניו. הוא גויס לצה"ל בסוף יולי 1989 והתנדב לחטיבת גולני. לאחר הטיעונות נשלח יחד עם חבריו לקורס מ"כים. אלי היה גאה מאד בהשתייכותו לחטיבה וכתב את שמה על כל חפציו האישיים. הוא גם אהב לשיר את המנון החטיבה.

ביום י"ז בטבת תש"ן (14.1.1990) נפל בעת שירותו והובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. השאיר אחריו הורים, שישה אחים ואחות - אילן, יובל, חנן , גיא, סער, עידן ואילנית.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו:" אלי החל את מסלולו ב'גולני' בבסיסי הטירונים החטיבתי. התאקלמותו במסגרת הצבאית היתה קשה, כמו אצל חיילים רבים בתחילת דרכם הצבאי, אולם לקראת סיומה של תקופה ראשונית זו חל שיפור משמעותי בהתייחסותו של אלי למסגרת הצבאית תוך הפגנת נחישות ומוטיבציה גבוהה.עם הגיעו ליחידת 'אריות-הגולן' לביצוע קורס מ"כים, בלט אלי בנחישות וברצינות ובמוטיבציה הרבה, ואף זכה להוקרה על כך מצד מפקדיו וחבריו.

משפחתו הנציחה את זכרו בחלקת יער ע"י הסטף בהרי ירושלים, שם ניטעו עצים כמניין שנותיו והוקמה מצבת אבן הנושאת שמו .



הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה