תפריט נגישות

יעקב לוי ז"ל

יעקב לוי
בן 19 בנפלו
בן פולין ויצחק
נולד בלוד
בי"ג באדר תשכ"ו, 5/3/1966
שרת בחטיבת הצנחנים גד' 202
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ג בחשוון תשמ"ו, 28/10/1985
מקום קבורה: חולון
חלקה: 6, שורה: 1, קבר: 7.
הותיר: הורים אח - יוסף ואחות - שרה

קורות חיים

בן פולין ויצחק. נולד ביום י"ג באדר תשכ"ו (5.3.1966) בלוד.

לאחר שהמשפחה העתיקה את מגוריה לבת ים, למד בבית הספר היסודי ע"ש סוקולוב והמשיך בלימודים תיכוניים בבית הספר 'החשמונאים' וסיים במגמה הביולוגית. לאורך כל שנות לימודיו הצטיין בלימודים.

כבר בילדות מוקדמת בלטה תפישתו המהירה, יכולתו לזכור בעל פה, לדקלם ואף לקרוא. מלבד כישוריו האינטלקטואליים הצטיין גם בתחום הספורט, עסק בענפי הריצה והכדורסל והשתתף בנבחרת הכדורסל של בית הספר התיכון שבו למד. לצד עיסוקיו הרבים בקריאה, בספורט ובפיתוח כישוריו האישיים, מצא זמן פנוי לעיסוק בפעילות התנדבותית.

במשך שלוש שנים טיפל במסירות רבה בקשישה נכה ועל פעילותו זו זכה לאות המתנדב מאת עיריית בת ים.

לקראת גיוסו זומן למבדקי טיס ולמבדקים לשירות בקומנדו הימי. הוא גויס לשירות חובה בצה"ל בחודש אוגוסט 1984. את תחילת שירותו עשה בחיל הרגלים. הוא התנדב לשרת בחטיבת הצנחנים ובמסגרתה עשה שירות קרבי. יעקב שאף ללמוד רפואה לאחר תום שירותו הצבאי, אולם הוא נפל בעת מילוי תפקידו ביום י"ג בחשוון תשמ"ו (28.10.1985), לאחר פציעה אנושה בתאונת דרכים והובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחולון.

הניח הורים, אח ואחות - יוסף ושרה.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה ציין מפקד היחידה את היותו של יעקב אהוד על חבריו ומפקדיו כאדם וכלוחם. משחק כדורעף שנתי מתקיים בבית הספר התיכון שבו למד להנצחת זכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה