תפריט נגישות

טוראי בן-ציון עובדיה ז"ל

רשימות לזכרו

מזכרונות מורה

כריכת החוברת לזכרו
אלבום תמונות

דמותו של בן ציון חרותה בלבי ובזכרוני בשל כמה תכונות שבאופיו אשר הבדילו אותו משאר חבריו. בעל עיניים מבריקות ומפיקות חכמת חיים, הגיב במחשבה מהירה על המתרחש סביבו, לפתע נפלטה מפיו הערה קצרה וקולעת שהעידה על כושר מחשבה מהיר ושיפוט עצמאי. לרוב היתה הערה מעין זו מלווה חן של הבעה אשר הדביקה את השומעים בחוש ההומור החד שצף מתוכה. יכולת זאת, להאיר את מאורעות החיים הקטנים במאור הצחוק המשובב והקל, קירבה אותו אל הבריות ועשתה את בן-ציון לידיד המקובל על כל חבריו ללא יוצא מן הכלל.
היה שוקד על לימודיו, בשעות היום עבד במוסד ביאליק, אותו מוסד הידוע בשל מעמדו הציבורי הרם בשדה הפצת מקורות היהדות בעמנו. בן-ציון היה ממש בן בית בכתלי המוסד הזה. לא פעם זכיתי להחליף אתו שם דברי תורה. לאחר שהסתיים יום עבודתו, שכלל גם את העבודה השיגרתית של פקיד וגם את הלימודים בבית הספר שלנו בשעות הערב, חזר למוסד ביאליק, הסתגר בחדר עבודתו והתיחד עם ערימת הספרים עד שעות הלילה המאוחרות כדי להכין את שעוריו. שם מצא את השקט הדרוש לו.
יהא זכרו ברוך לכל תלמידי בית ספרנו. דמותו של המנוח תשמש דוגמא לכולנו, כיצד אפשר לזכות ולעלות בפסגת הלימודים על אף המכשולים החיצוניים שהם מנת חלקם של נערים עובדים.

ברוך אופיר

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה