תפריט נגישות

סרן איציק חייט ז"ל

מתוך ספר ההנצחה של בויאר

כריכת הספר

איציק חייט

נולד בכ"ב בכסלו תש"ל, 2 בדצמבר 1969 בקיבוץ געתון.
נהרג בכ"א בתמוז תשנ"א, 3 ביולי 1991 בתאונת צלילה בסיני.
בוגר מחזור תשמ"ז.

איציק נולד חודשים אחדים לאחר נפילת דודו, איציק גולדנברג, במלחמת ההתשה, ונקרא על שמו. מילדות רכש לו מוניטין של שובב גדול, דיבר ללא הרף, ונראה כמי שאינו מתייחס ברצינות כמעט לשום דבר. תמיד עמד במרכז העניינים ו"תבע" מכולם תשומת-לב בצורה שעוררה אהדה רבה, אך גם הצליחה להרגיז לא פעם את הסובבים אותו. מתחת למעטה קליל זה הסתיר נפש רגישה, שבאה לידי ביטוי בתמונות, שצילם בטיוליו, ובשיחות נדירות עם בני משפחתו וחברים.
ילדותו עברה עליו ברובה בצ'ילה ובפנמה, שם שהתה המשפחה לרגל שליחויות של אביו. הוא שמר על קשר קרוב עם חבריו בקיבוץ געתון, ומאוחר יותר בירושלים.
איציק למד בבית הספר היסודי "אגרון", ובכיתות ט' ו-י' למד ב"בויאר". הוא היה פעיל בשבט "הצופים" בקרית יובל ובמקביל התאמן בשחייה ב"הפועל" ימק"א. את לימודי התיכון השלים בהצטיינות בגיל 17 בפנמה. לאחר מכן למד שנה בפלורידה-סטייט-יוניברסיטי ואף שם הצטיין. בתום לימודיו טייל לבדו בדרום-אמריקה.
מגיל צעיר נמשך אל הים. הוא היה שחיין והגיע להישגים בתחרות שחייה ארצית. בגיל 16, בהיותו בפנמה, עבר קורס צלילה והתיידד עם צעירים ישראליים, ששירתו בשייטת. הוא רצה מאד להתגייס לשייטת.
בתחילת 1988 חזר לארץ, התגייס והתקבל לקורס טייס. במשך הקורס היו לו ספקות רבים. פעמים אחדות אף שקל לעזוב את הקורס, אך במשך הזמן התאהב בטייס. הוא הוכשר כטייס במסוקי הקרב, ובסיום הקורס ב-1990 הגיע לטייסת. שם היה ב"מרכז העניינים" למרות היותו הצעיר מכולם. בשיחות עם המשפחה הביע חשש, שיהיה עליו להשתתף בפעולות שעלולות לפגוע באוכלוסיה אזרחית.
לאורך שירותו הצבאי הידק איציק את קשריו עם חבריו מילדות, קבוצה מגובשת, שעשתה יחד את הדרך מאז בית-הספר היסודי. חברים אלה היו למעשה מרכז חייו האינטנסיוויים. בשבתות ובחופשות היו נפגשים, מבלים ויוצאים לטיולים. בתקופה האחרונה החל לצרף אליו לעתים, לבילויים אלה, גם את אחיו, עמרי, הצעיר ממנו ב-4 שנים. חודשים ספורים לפני שנהרג החל סיפור אהבה בינו לבין דנה, אחת מהחבורה, והם ניסו להצניע את הקשר, כדי שזה לא יפגע בקשריהם עם קבוצת החברים.
בעת חופשה מהצבא יצא עם שלושה חברים לטיול בסיני. יחד עם חברו דורון הירשמן צלל ל"חור הכחול" בחוף דהב ולא שב.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה